  • Data: 2008-09-09 18:01:07
    Temat: Re: Nowy Raiffeisen Online
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    Szacho pisze:
    > Widze ze blednie, ale przyjalem iz osoba niewidoma jest kompletnie slepa

    Moze byc. Dlaczego nie? To rowniez nie dyskwalifikuje jej z uzywania sieci.

    > Przykro mi rowniez iz mogles poczuc sie obrazony, mniemam ze stad
    > taka ostra reprymenda.

    Osobiscie nie - ale nie lubie, kiedy problem nazywany jest brakiem
    problemu tylko dlatego, ze autor wypowiedzi nie sprawdzil, czy ma racje.

    > a skad to przekonanie iz serwis nie bedzie nadawal sie dla osob
    > niedowidzacych,

    Stad, ze jest wykonany we Flashu - to rozwiazuje kwestie. Flash ma pewne
    mechanizmy wspierajace osoby niepelnosprawne - czy Raiffi ich uzyl, nie
    wiem. W kazdym razie zadne publicznie dostepne i powszechnie stosowane
    narzedzia dla osob niepelnosprawnych z flashem sobie nie radza w ogole.
    Flasha nie czytaja programy do odczytu stron na glos, we Flashu nie
    dziala nawigacja skrotami klawiaturowymi wspieranymi przez takie
    programy, liter we Flashu nie da sie powiekszyc, nie da sie zmienic
    kontrastu kolorystyki, nie da sie... w sumie chyba prosciej jest
    wymienic, co sie da.

    Flash to dobra technologia do konkretnych zastosowan - do tworzenia
    serwisow uzytecznosci publicznej (lub bardziej ogolnie - dla szerokiego
    grona odbiorcow) jest pomylonym pomyslem.

    > wyciagasz te wnioski po opiniach innych czy skalowanym screenie ?

    j.w.

    > i mam jedno prywatne pytanie, czy wszystkie zrealizowane przez Ciebie
    > projekty sa przystosowane dla osob niepelnosprawnych ??

    Od dluzszego czasu tak - stopien w jakim w projektach realizuje
    udogodnienia dla osob niepelnosprawnych zalezy juz od konkretnej
    sytuacji. Nie czynie w kazdym razie zadnych krokow, zeby im zycie
    utrudnic. Po wiecej informacji zapraszam na priv - bo to juz jakby nie
    temat grupy, co robie, a czego nie.

    Moj post o niepelnosprawnych mial raczej wydzwiek ogolny i zupelnie
    prywatny niezwiazany z moim podlozem zawodowym.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW