eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO nas pisza ;)Re: O nas pisza ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-
    mail
    From: "blad" <b...@W...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O nas pisza ;)
    Date: Thu, 21 Mar 2002 13:06:16 +0100
    Organization: only real blad
    Lines: 79
    Message-ID: <a7cib7$9hd$1@news.tpi.pl>
    References: <a7a5jg$6hq$1@news.onet.pl> <a7aoot$6k8$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <a7av8f$6lc$1@korweta.task.gda.pl> <a7b0vv$e67$1@news.tpi.pl>
    <a7c5n6$k4j$1@korweta.task.gda.pl>
    Reply-To: "blad" <b...@W...pl>
    NNTP-Posting-Host: bravo171.softbank.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1016712359 9773 212.244.73.171 (21 Mar 2002 12:05:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Mar 2002 12:05:59 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4807.1700
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4807.1700
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:171556
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Earl"
    > Ja oceniam tylko artukul i to co zostalo w nim napisane.

    ja tez, ale jakos zupelnie inacczej go odebralem niz ty ;-))

    > nie czytales tego artykulu.
    czytałem

    > "Próbkę profilu społecznego klientów banków on-line daje lista dyskusyjna
    > pl.biznes.banki, na której wypowiada się sporo informatyków (w tym
    > bankowych). Nic jednak dziwnego, że trudno wśród nich znaleźć ludzi
    > niepowiązanych z komputerami:

    owszem jest tu sporo informatykow (czesto bankowych) - sam sie do tej grupy
    zaliczam, a jak ktos nie ma zwiazku z komputerami to nie udziela sie na
    liscie i nie zalozy e-konta. Ta zaleznaosc przyczynowo skutkowa jest
    oczywista

    > UżYTKOWNIKóW SPOTYKAJą NIESPODZIANKI, INSTRUKCJE PISANE Są
    > INFORMATYCZNYM żARGONEM.(...)

    jako informatyk wstawia sie za ludzmi "normalnymi", i dobrze

    > Niezbyt zachęcająco brzmią sformułowania z regulaminów w stylu "Posiadacz
    > rachunku... odpowiada za szkody spowodowane... niewłaściwym użytkowaniem
    > tokena, numeru dostępowego, identyfikatora oraz hasła". (...)

    Ma racje, włąsnie powinny być bardziej zachęcające, ale zeby byly zgodne z
    prawda. Wg mnie banki powinny mniej odpowiedzialnosci zwalac na klienta a
    czesc przejac na siebie - jak przy kartach stalo sie to w USA. Dopiero
    wtedy czlowiek bedzie spokojniej mogl powierzyc forse bankowi

    > Tymczasem e-konta w trakcie zakładania lub użytkowania STRASZą
    > NIEINFORMATYKóW TAJEMNICZYMI KOMUNIKATAMI (..............)
    > NIE NAJLEPIEJ JEST Z ZACHWALANą W REKLAMACH DOSTęPNOśCIą
    > 24/7/365 (............) ZDECYDOWANIE ZA CZęSTO Są ZAMKNIęTE (.......)
    > Tymczasem specyfiką e-kont jest to, że klienci
    > korzystają z nich wtedy, gdy nie mają czasu, by ustawić się w kolejce do
    > bankowego okienka."
    >
    > Pieknie.... Dobrze, ze mam wyzsze wyksztalcenie. Bez niego nie poradzil
    bym
    > sobie z obsluga e-kont. Mimo Wszystko zastanawiam sie dlaczego z nich
    > korzystam ?!? Przeciez to jedna wielka porazka i pasmo nieszczesc ?!?!?

    wymienianie wad to jeszcze nie zniechecanie.
    Malo to razy pytaja sie ludzie tu na liscie co oznacza jakis komunikat
    i skarżą sie na niedostepnosc bo jest przetwarzania lub upgrade
    Wg mnie jest to krytyka informatykow ze mogli to zrobic lepiej

    > Czy "straszenie nieinformatyków tajemniczymi komunikatami o "błędach
    apletów
    > Javy"" jest na tyle czeste, ze uniemozliwia normalna prace ?

    a kto mowi ze straszenie cos umiemozliwia

    > Co znaczy "ZA CZESTO"... codziennie ? co weekend ?
    > czy moze raz na miesiac ?

    czepiasz sie

    >Chyba urodzilem sie pod szczesliwa gwaiazda.(...)
    > Z artykulu wyniaka tylko jedno - zamykaj e-konto, bo e-banki to pomylka.

    a takie cytaty:
    "Dziwią ograniczenia funkcjonalności w stosunku do kont tradycyjnych i nie
    wszystkie kompensuje niższy zwykle koszt prowadzenia. "
    "O trikach, jakie trzeba stosować, by np. odwołać zlecenie stałe (e-PKO),
    czy choćby je zobaczyć (BSK Online - nie pomaga żaden trik), nie warto się
    nawet rozpisywać, bo źle świadczą o projektantach."

    Wg mnie one wyraznie swiadcza o tym co kazdy tester e-bankow przezyl na
    wlasnej skorze, ze ta droga jest wyboista (jak w tytule artykulu) i ze w
    wielu miejscach mozna by to i owo poprawic lub po prostu udostepnic.
    Jesli ty uwazasza ze artykul do e-bankow zniecheca to twoja sprawa, ja
    odbieram go calkiem inaczej - jak wiekszosc z was czesciej cos krytykuje
    (jak wiem ze da sie to zrobic lepiej) niz chwalę
    *** blad ***

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1