eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO przyjmowaniu platnosci karta - przypadek wlasnyRe: O przyjmowaniu platnosci karta - przypadek wlasny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Piotr" <p...@c...cz>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O przyjmowaniu platnosci karta - przypadek wlasny
    Date: Mon, 30 Aug 2004 00:27:47 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <cgtlfe$6u0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cgn2k2$2qn$1@atlantis.news.tpi.pl> <04082719370448@polnews>
    <cgnva7$9i3$1@nemesis.news.tpi.pl> <cgo072$d45$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgo26v$muv$4@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.55.179.178
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1093818671 7104 80.55.179.178 (29 Aug 2004 22:31:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Aug 2004 22:31:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:313492
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zgadzam sie, ale wydaje mi sie ze popularyzacja kart lezy w interesie
    wielu
    > podmiotow: bankow, organizacji platniczych, sklepow i klientow i mysle ze

    Hmmm.... tak - chyba po za samym sklepem, dla ktorego jest to zlo konieczne?
    Bo wszyscy zarabiaja, "traci" tylko sklep (prowizja) i ew. klient (o ile
    jest pobierana prowizja od tego typu platnosci).

    > taki POLCARD powinien rozwazyc traktowanie "gazeciazy" troche inaczej niz
    > np. sklepow RTV. I to we wlasnym interesie.
    > Jesli sie myle to prosze niech mnie ktos poprawi

    Nie wiem jak traktuje, ale najczesciej kazda operacja wiaze sie z jakims
    kosztem stalym - i czasami jest to nieoplacalne? Dla przykladu: sprzedaje
    ciastka i zarabiam na ciastku za 10 zl 1 zl. Wprowadzam do oferty ciastka za
    1 zl i zarabiam 0,10 zl. Klienci zaczynaja kupowac tansze - co nie zawsze
    jest oplacalne, bo sprzedaz 10 ciastek za 1 zl daje zarobek taki jak
    sprzedaz 1 za 10 zl - a koszty sa o wiele wieksze...

    Warto zobaczyc sytuacje na zachodzie - jeszcze kilka lat temu wszystkie
    firmy bily sie o klienta wprowadzajac darmowe terminale, obnizajac prowizje
    ponizej kosztow, itp. Rynek sie nasycil, ludzie zaczeli uzywac kart wiec
    przyszedl czas na podwyzki - prowizje, wynajem terminala, abonamenty, oplaty
    za autoryzacje, itp. I jest to sytuacja prawidlowa - ile mozna schodzic w
    dol z cena, ile mozna dokladac? W pl kazdy najmniejszy sklepik wprowadza
    karty - zeby nie byc w tyle za konkurencja, zeby przyciagnac klienta. Na
    zachodzie - jest takich sklepikow o wiele mniej. Posy sa tam, gdzie sie to
    oplaca - i sprzedawacy i calej reszcie.

    > PS Moze juz czas na mikroplatnosci...

    Tyle ze najczesciej mikroplatnosc=mikorozysk?

    Pozdr.,
    Piotr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1