eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący
    mieszkanie za 200 000 zł
    Date: Sun, 09 Jan 2011 13:06:13 +0100
    <4d272c04$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de>
    <7...@o...googlegroups.com>
    <ig84dp$1l8n$1@opal.icpnet.pl> <ig9apo$egu$1@inews.gazeta.pl>
    <4d287648$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d295140$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d296c9f$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2970c2$0$2436$65785112@news.neostrada.pl> <igbsm6$glq$1@news.onet.pl>
    <4d2987ba$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@p...onet.pl>
    <4d299701$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > To wrażenie wynika u Ciebie wyłącznie dlatego, że nie zrozumiałeś co
    > napisałem.

    Ciebie to już chyba nikt tu nie rozumie.. nie odstaję od normy :-)))

    > Krótkoterminowy kredyt jest dużo mniej ryzykowny niż długoterminowy.

    A brak kredytu jest jeszcze mniej ryzykowny... tylko co z tego?
    Gdybyś czytał ze zrozumieniem intelektualnym, to wiedziałbyś, że ja - i
    wielu na tych grupasz na które tak zawzięcie crosspostujesz - zgadza się
    z wieloma Twoimi podstawowymi założeniami, ale te Twoje dywagacje i
    poglądy co do szczegółów wskazują, że teoretyzujesz :-).

    Idź lepiej na spacer - świeże powietrze dobrze Ci zrobi.

    > Rata stała tylko jak zawęzisz okres czasu. Jak się bierze kredyt na 30
    > lat, to trzeba sprawdzić jak wyglądały zmiany przez poprzednie 30 lat.

    Nie bądź śmieszny...
    Już Ci tu pisali nie raz, że przez ostatnie 30 lat w Polsce nie było
    sytuacji na podstawie której można by teraz wyciągać wnioski co do
    dalszego rozwoju wydarzeń.
    Minione 30 lat nijak się ma do nadchodzących. Mam nadzieję, że jesteś w
    stanie 'przetworzyć' taką prawdę :-DDD.

    [..]

    > Jakim cudem kredyt którego rata rośnie wraz z inflacją i stopą wibor
    > może być 20 razy tańszy za 20 lat? A może by go zacząć np spłacać za 20
    > lat? Wg tego rozumowania byłby to czysty interes. :)

    No i jak ktoś nie rozumie tego co czyta, to właśnie Pan Jan Werbiński :-DDD

    skoro za 20 lat rata ma wynosić 5 - 7 procent domowego budżetu, a teraz
    wynosi kilkanaście procent, to realnie zmniejszy się dwudziestokrotnie...?

    Na mój chłopski rozum co najwyżej dwu - trzy krotnie.

    > Czyli nie mieli sytuacji, że nie mają gdzie mieszkać. Większym ryzykiem
    > jest kredyt, niż wynajem.

    No to powodzenia...
    Trójka małych dzieci, z tego dwoje akurat chore, Ty lecisz do pracy,
    żona została z chorymi dziećmi i martwi się, czy jej nie wyleją z
    roboty, bo co chwila bierze wolne, a tu przychodzi Pan 'Landlord' i
    mówi, że za dwa tygodnie trzeba mu opróżnić mieszkanie, bo przyjeżdża
    gość z Australii i płąci pięć tysięcy za miesiąc...

    Gratuluję 'zdrowego rozsądku'.. Chyba nie jesteś żonaty i dzieciaty...,
    a jak jesteś, to współczuję Twojej rodzinie, bo wygląda na to, że
    olewasz ją całkowicie i nie przejmujesz się jej losem ;-/

    > Ale kredyt to większe ryzyko i zmartwienia.

    A powyżej napisałeś mi, że nie powiedziałeś, że kredyty są beee... i co?

    > Kredyt na 60% nieruchomości staje się kredytem na 120% kiedy cena domu
    > spada o połowę. A już spadają od dwóch lat...

    Oj Panie Jasiu...
    Nie bierzesz pod uwagę, że można wziąć kredyt na budowę własnego domu i
    tę budowę przeprowadzić systemem gospodarczym... Wtedy cena metra
    kwadratowego wyjdzie Cię trzy - pięciokrotnie niższa niż gdybyś kupował
    dom/mieszkanie na rynku pierwotnym od dewelopera.

    Ponadto... masz zbudowane jak się należy, a nie poprawiasz fuszerki
    przez nabliższą dekadę.

    Ja... gdybym chciał swój dom teraz sprzedać, to zyskuję na tym co
    najmniej kilkadziesiąt procent zainwestowanego grosza. Ceny tu raczej
    nie spadną, bo są i tak baaardzo niskie. Mogą co najwyżej podskoczyć.

    Kredyt wg banku brałem na 70 proc wartości, a faktycznie pokrywa on
    moooże 50 - 55 proc już teraz, a w perspektywie kilku lat te relacje na
    sto procent zmienią się na moją korzyść, bo okolica tania z
    perspektywami rozwoju... Takich miejsc jest sporo w Polsce, zatem bzdur
    może nie wypisuj, bo ktoś Ci na prawdę uwierzy :-) i będzie miał kłopoty
    finansowe.

    pozdr
    robercik-us