  • Data: 2009-01-13 16:57:00
    Temat: Re: OFE- musze wybrać bo mnie wylosują
    Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    adp wrote:

    > Slyszalem. To cos jak z mieszkaniem w mieszkaniu spoldzielczym
    > (wlasnosciowym). Mieszkanie nalezy do spoldzielni, nie do mnie
    > (chociaz zaplacilem za nie).

    To po co zapłaciłeś - czy ktoś Ci kazał?

    > Do mnie naleza PRAWA do tego mieszkania
    > (jednak nie jest to prawo wlasnosci). Podobnie z srodkami na koncie
    > emerytalnym. Niby nie jest to moja wlasnosc, jednak posiadam PRAWA.

    Jeżeli nie odpowiada Ci należenie do spółdzielni, to nikt Cię do
    zapisania się z zapłacenia za spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    nie zmusza. To jest pierwsza różnica wobec funduszu emerytalnego, gdzie
    każdy musi należeć (do 1 i 2 filaru). Druga różnica to taka, że jak
    jesteś w spódzielni, to jesteś spółdzielcą, czy "spółdzienia to Ty" oraz
    oczywiście pozostali członkowie i tak macie dobrze, jak sobie
    porządzicie. Mam wrażenie, że ci co tak narzekają na spółdzielnie, to
    ci, którzy dostali mieszkania w spadku po cioci i jeszcze im źle, a
    chodzić na zebrania, kontrolować zarząd, interesować się tym, co się
    dzieje w spółdzielni im się zwyczajnie nie chce.
    Trzecia różnica jest taka, że jak Ci się nie podoba w spółdzieni
    mieszkaniowej, to w każdej chwili możesz: a. sprzedać mieszkanie i kupić
    we wspólnocie, albo kupić sobie pałac na placu, albo przegrać na
    wyścigach psów, czy też co Ci się żywnie podoba, b. wydzielić odrębną
    własność w zasobach spółdzieni i od tego momentu masz mieszkanie, a nie
    należysz do spółdzielni. Z emeryturą tak nie ma i o tym jest ta rozmowa.