  • Data: 2011-05-20 15:26:55
    Temat: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ir60jq$8u1$...@i...gazeta.pl...

    > Kolejny etap ulepszeń w systemie emerytalnym. Składka idzie do OFE, ci
    > naliczają prowizję i resztę zwracają do ZUS, następnego dnia w I sesji
    > (lokata over night?). Moja propozycja, niech ZUS wysyła tylko prowizję,
    > oszczędzą na przelewach zwrotnych, a i środki popracują w ZUS jeden dzień
    > dłużej.

    Tutaj brakuje mi jeszcze jednego elementu. Przecież OFE mają w zasadzie
    gwarancję wpływu składek w przyszłości. Nie wiem czy to jest w pełni
    uczciwe, bo przecież zasadniczo żaden inny podmiot na rynku takich gwarancji
    nie ma. Uważam, że OFE powinny oddawać do ZUS składki 5 do 10 lat przed ich
    faktycznym wpływem w wysokości oszacowywanej co roku przez ZUS.

    Czy OFE należy się jakakolwiek prowizja to rzecz dyskusyjna. No ale trzeba
    przyznać, że pewne znikome ryzyko prawne w ich działalności występuje. Co
    prawda trudno sobie wyobrazić aby polskie państwo chciało OFE zabrać jakieś
    pieniądze, ale niech tam. Niech mają tę swoją prowizję. Wypłaci się ją im w
    zalockupowanych obligacjach stuletnich.