    From: "skippy" <m...@t...moon>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: OFE part x
    Date: Sun, 14 Nov 2010 22:28:57 +0100

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ibpims$m1r$1@inews.gazeta.pl...

    > O tym piszę. Beż prawidłowej diagnozy nie ma prawidłowej terapii. Ciągle
    > szuka się tam gdzie nikogo nie ma. Ci co stanowią prawo robią tak jak chcą
    > ich wyborcy. Ty i ja i nasi sąsiedzi.

    Nieprawda.
    Nie rozwijając - robią jak chce część ich wyborców.
    Delikatnie rozwijając - robią po swojemu wyczyniając przy tym odpwoiednią
    ekwilibrystykę słupkami, grupami poparcia, straszeniem opcją przeciwną czy
    ekskomuniką.

    Fakt, że 51% kogoś wybrało nie oznacza, że te 51% zgadza się ze wszystkim co
    zrobią wybrani.
    W dodatku po wybrani, wybrani mają wolną rękę (zakładamy trzymanie się
    litery prawa) a czas leczy rany.
    Chyba chcesz rozszerzyć te dywagacje, coś czuje:)

    Niestety nie moge ich rozszerzyć bo bym musiał dawać konkretne przykłady
    polityczne, a tego tu sam z siebie robił nie bedę.
    OFE to OFE i jest w temacie.

    > Zanim będziesz obwiniał posłów spraw
    > by cała Twoja rodzina i wszyscy Twoi znajomi chcieli odebrać tym firmom
    > Twoje pieniądze i zwrócić je Tobie.
    > Na początek skup się na tej grupie ludzi
    > i spraw by przynajmniej większość z nich przyjęła Twój punkt widzenia. Jak
    > się do tego zabierzesz to zdasz sobie sprawę w jakiej jesteś mniejszości.

    Wiem to od dawna.
    Ci którzy widzą mechanizm i go rozumieją, w większości są pod niego
    podczepieni.
    Więc lobbują za utrzymaniem go ("akcje w długim terminie rosną"), a nawet
    rozszerzeniem (inwestowanie OFE w papiery za granicą itp.)

    > Okaże się, że firmy z OFE tylko Ciebie oszukują i nikt nie chce wziąć
    > odpowiedzialności na siebie za swoje pieniądze na własną emeryturę.

    Hmmmm no tak jest.
    Nie umiałem nikomu ze znajomych nierozumiejących przepływów na rynkach
    wytłumaczyć na czym polega wałek.
    Nawet tym, co kupowali fundy w 2007 i sprzedawali w 2009.
    Nie wierzą, że polski rząd (dowolny) pozwoliłby na coś takiego.

    Druga sprawa - tu wyżej zawarłeś dwie tezy.
    Co do drugiej... sam wiesz.
    Mam niewielu znajomych biorących na siebie tego typu odpowiedzialność.
    Nikt z nich nawet by nie chciał, jesli tylko się da.
    Ja chcę, jak długo się da.
    Kompletnie inne wizje świata.

    Dlatego nie pisz mi o rodzinie, znajomych i sąsiadach.
    Równie dobrze mogę im zrobić wykład z progamowania w C czy z działania
    bramek w scalakach TTL poczynając od 7400.
    Nic z tego nie zrozumieją w większości.
    Mam zbyt mały zasięg "rozsiewczy", proponujesz działanie nieefektywne.
    Potrzeba wielu takich wykładów, więc zacznijmy od dotarcia do grupy ludzi
    potencjalnie zdolnych to ogarnąć.
    Logiczniejsze jest pisanie tego na grupie, jako inicjalizacja tematu.

    Tu część zrozumie o co chodzi, z tego część się z tym zgodzi. - i wten
    sposób za ich pośrednictwem rozsianie moze być większe.

    Pozdrawiam

    PS

    Zlikwidować OFE.
    Dość tego łojenia moich pieniędzy w majestacie prawa.
    Kto chce, niech płaci OFE prowizje i patrzy jak kasa topnieje i leci do
    grubasa przy obsuwach rynku.

    A jak nie zlikwidować (tak wielu ludziom się to podoba jak widze) proponuje
    wolność.
    Dać prosty wybór i pełne zasady dziedziczenia tej kasy.
    Wolę je włożyć do wybranego banku na lokatę longterm, jeśli byłaby chpciaz
    taka opcja.