    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 21:17:00 +0100

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup

    > IMO państwa unijne złożą się na Grecję w takiej wysokości jak będzie to
    > potrzebne, czyli w takiej jaką Grecy uznają za stosowne. Będą na siłę
    > chciały utrzymać Grecję w strefie euro.

    To jest raczej jasne i zrozumiałe, ale... co, jeśli Grecja nadal będzie
    chciała utrzymywać deficyt? Albo rozwścieczeni grecy wybiorą kogoś, kto
    obieca wyższe wydatki i po prostu strefę będzie chciał opuścić? Tutaj
    chyba nie chodzi tylko o to, co zrobić w 2010 roku ale jak zmusić
    państwa do nie zadlużania się ("nadmiernego")... I paradoksalnie z tego
    powodu ja osobiście uważam euro za coś, co- pod pewnymi względami-
    mogłoby wyjść na dobre UE i zmusić do rynkowych reform. Bo albo Grecja
    opuści strefę albo się właśnie rynkowo zreformuje...?

    Nie sądzisz, że medialny i psychologiczny efekt opuszczenia strefy euro
    przez kogokolwiek, nawet jeden kraj, może być kolosalny i podobne ruchy
    i poglądy mogą się pojawić w innych państwach?

    --
    Michał