    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 23:50:16 +0100

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > No tak - racja. A skoro nie mają to inni muszą się złożyć. Zostanie
    > wykreowana emisja "pustego Euro" i tyle.

    Czyli istnieje taki wariant, że ECB kupi greckie obligacje w razie braku
    popytu (czyli podobny manewr jaki już wykonały niedawno FED i Bank
    Anglii)? Jak inaczej można wprowadzić "puste Euro" do obiegu? Pytam, bo
    nie wiem :)

    > A bogate państwa juz jakoś tam
    > zadbają aby Grecja formalnie lub nieformalnie im to oddała (koncesje na
    > wydobycie, składki itd.).

    Prawdę mówiąc ja życzę całej Europie, żeby to całe Euro jednak nie
    upadło i wypaliło, natomiast stało się katalizatorem jakichś sensownych
    pro rynkowych przemian- i żeby w ten sposób rządy krajów zadłużających
    się zaczęły tę walutę postrzegać...

    Podoba Ci się osobiście Euro i czy jesteś raczej za czy raczej przeciw
    tej polityczno- ekonomicznej idei?

    > IMO bez szans na realizację.

    Oby.

    > Bo to jest rozumowanie dobre w skali mikro. W skali makro pieniądze to
    > rzecz dużo bardziej umowna i mniej istotna.

    Łatwo mówić :) Mnie to się najbardziej marzy parytet złota ;)

    --
    Michał