  • Data: 2009-06-29 21:23:22
    Temat: Re: [OT] Mała gotóweczka bez Belki - jak?
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 21:28:36 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > z powodzeniem używasz JS na stronie więc twoja strona też by wadliwie
    > działała

    W podstawowym wymaganym zakresie JS jest niewymagany. Strona bez niego
    działa poprawnie.

    > zbudowanie tak prostego formularza to pare minut, nie jest koniecznością
    > szpikowanie stron JS jak ja, więc w czym problem? cóż zrobić że lubię JS
    > co do mocy obliczeniowej klienta aż tak się nie przejmuj...

    Możesz napisać, co dokładnie zajmie Ci te "parę minut"?

    Wybieranie konkretnej technologii tylko dlatego, że jest się jej fanatykiem
    uważam za pewnego rodzaju ograniczenie mentalne.

    > na razie nie znalazłem takowych, wiadomo że sam JS nie zrobi wszystkiego i
    > trzeba się posiłkować conajmniej php

    Jeśli nie znasz wad (nierozwiązywalnych) JS, to staje się jasne, dlaczego
    próbujesz mnie namówić na tę technologię.

    > może źle się wyraziłem, mniej wygodne, ale każdy woli iść na łatwiznę

    Przesada + zauroczenie JS.

    > tym że komentarz się dodaje raz, a obliczenia wielokrotnie,
    > np. dodając 1zł by przenalizować reakcję w kilku okresach

    W przypadku podobnych lokat wielu użytkowników wykonuje te same obliczenia.
    Warto wtedy mieć co nieco zapisane, żeby za każdym razem nie liczyć.
    Obciążenie maszyny klienckiej jednak jest istotne - mimo tego co
    sugerujesz.

    > chciałeś subiektywnie

    Chciałem obiektywnie. Mówiłem, że będziesz subiektywnie się wypowiadał, bo
    jesteś konkurencją.

    > http://lepszalokata.pl/lokata/oblicz/500,7.00,5000.0
    0,12,M/
    > mam wolne 5000zł ty mnie zmuszasz do lokowania 4 513,12zł
    > można sobie darować te groszaki ;p

    Dla kogo jest ta strona? Dla ludzi, którzy próbują zminimalizować belkę,
    którzy próbują ugrać na procentach procentów. Podawanie dokładnych danych
    można uznać za wadę w niektórych sytuacjach, ale w tym wypadku taki zarzut
    jest trochę śmieszny.

    > po zwykłym podzieleniu na 8 części: mam 5286
    > 564*7+1052 daje 5287
    >
    > może walnij resztę do ostatniej lokaty lub inaczej rozbij
    > tabela pokazuje że bez optymalizacji mam więcej ;p
    > to po cholere mam się tym bawić?

    Jeśli tak interpretujesz te faktycznie możesz stracić, zamiast zyskać.

    > jeżeli w twoim kierunku to, raczej źle sformułowałeś
    > 1. Bez optymalizacji, pełen kapitał
    > 2. Z optymalizacją, pełen kapitał
    > 3. Optymalna kwota, niższa od kapitału
    > 4. Optymalna kwota, wyższa od kapitału
    >
    > wtedy byłby pełny smaczek

    Punkty 3 i 4 są interesujące. Tylko co one tak właściwie mają znaczyć? W
    jakimś celu pole 'Posiadany kapitał' jest.

    pozdrawiam,