eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac? › Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
  • Data: 2010-03-03 19:48:18
    Temat: Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "Anatol" <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:hmmb40$hij$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Co rozumiesz przez "natychmiast zaspokoić się"? Szczerze mówiąc nie wiem
    > tak do końca jak to jest. Wydaje mi się, że taki akt powoduje tylko to, że
    > nie trzeba odrębnie tytułu wykonawczego i klauzuli wykonalności uzyskiwać.
    > Ale tak czy inaczej egzekucja z nieruchomości, jeśli dłużnik jest
    > inteligentny (a w przypadku, o którym dyskutujemy z pewnością tak by
    > było), to droga przez mękę i niekoniecznie zakończona sukcesem. Np. może
    > być konieczne uzyskanie szeregu wyroków eksmisyjnych, po tym wszystkim
    > nieruchomość może być zadłużona itd. Jak dłużnik to dłużej pociągnie to i
> [...]

    Nieruchomości można po prostu nie wydać do czasu otrzymania całej kwoty
    (termin wydania może być w akcie notarialnym określony identycznie jak
    termin zapłaty) a wtedy koszty egzekucji są tak niskie jak to tylko możliwe.

    Ryzyko oszustwa dotyczy przede wszystkim nabywcy płacącego zadatek 10% a
    później reszty kwoty bo ta sam nieruchomość może być np. sprzedana tego
    samego dnia kilka razy.

    Anatol