eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac? › Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
  • Data: 2010-03-03 20:33:22
    Temat: Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin" <n...@n...ru> wrote in message
    news:hmmegt$pt2$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam

    > A jak to robia banki?
    > Zalozmy, ze kupuje mieszkania na kredyt od kogos kto ma czysta hipoteke.
    > Dostanie pieniadze z banku przed podpisaniem aktu notarialnego czy nie?
    >
    > Kilka lat temu przy sprzedawaniu mieszkania przez kogos z rodziny
    > wygladalo to tak, ze njapierw bylo podpisanie aktu notarialnego (w ktorym
    > byly jakies zastrzeznia o odstapieniu od umowy jak pieniadze nie wplyna -
    > nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Po podpisaniu aktu kupujacy poszedl z
    > nim do banku i dopiero wtedy on przelal pieniadze sprzedajacemu. Rzecz
> [...]

    bank nie uruchomi kredytu dopóki nie zobaczy podpisanego aktu notarialnego.
    Niestety. A pomiędzy podpisaniem aktu a decyzją banku o przelewie moze sie
    sporo zdarzyć.
    Np. przyszy kredytobiorca moze wypowiedzieć umowę. Kredyt hipoteczny jak
    produkt "niebezpieczny" mozna wypowiedzieć bez żadnych konsekwencji w
    terminie 10 dni od podpisania umowy, która przedstawia kupujący u notariusza
    jak "gwarancje" posiadania środków.

    george