  • Data: 2005-02-14 09:45:38
    Temat: Re: [OT] Re: Banki w Polsce to zlodzieje
    Od: "yayco" <i...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    >Czy Ty jesteś purystą jezykowym? Zawsze wynajdujesz błędy w
    >sformułowaniach, gdy klienci się skarżą na wysokie opłaty w polskich
    >bankach :-). Mógłbyś w przyszłości z raz odpuscić, jak ktoś rozgoryczony
    >nazwie np. lichwiarza złodziejem. Jesteśmy tylko ludzmi i takie wpadki
    >językowe nam się zdarzają :-((

    Ciesze sie, ze tak uwaznie czytasz to co pisze w tej grupie, ale mam wrazenie,
    ze sie mylisz.
    Wielokrotnie odpuszczam, wiecej nawet, sam (calkiem niedawno)

    ronilem "potocznego" ujecia slowa "bandyta", ktorym sie posluzyl Bartol. Ale

    on sie onym posluzyl potocznie i nie wiazal z tym konsekwencji prawnych.
    Natomiast niewatpliwie jestem purysta, gdy ktos pisze dziwnosci, wynikajace z
    nieznajomosci prawa. Gdyby autor posta, na ktory odpowiedzialem, nie wzywal
    (absolutnie bezpodstawnie) prokuratury do dzialania, pewnie bym odposcil.
    Bo wiesz, prawo to sa *slowa*, co wiecej wystepujace niekoniecznie w
    znaczeniach potocznych (ze wzgledow reduncjacyjnych). A znaczenia potoczne nie
    sa brane pod uwage przez organy prawne (glownie dla stabilnosci i
    tzw. "bezpieczenstwa obrotu". Mozesz to uznac za wklad bylego prawnika w
    dzielo edukacji prawnej. Uwazam, ze zwlaszcza w relacjach z bankami nigdy nie
    jest jej dosyc. W ogole wiedza IMHO nie boli.
    Nota bene, w watku tym nie idzie o lichwe, a o roznice w oplatach miedzy
    Polska a Wielka Brytania ( ;-) ), a z tego co pamietam, nie bronilem polskich
    bankow, ale wprost przeciwnie. Warto czytac ze zrozumieniem.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl