eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiinteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne › Re: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
  • Data: 2010-04-19 21:17:04
    Temat: Re: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Z któregoś forum, gdzie dał skan pilot, który tam lądował.

    Aha. Napisz jakbys znalazl np. URL.

    > Nie na zatrzymanie, a na przejście z opadania do wznoszenia. To znaczy czas
    > reakcji silników plus czas do momentu kiedy maszyna zaczyna iść w górę.
    > Zauważ, że w wypadku samolotu z usterzeniem na ogonie, żeby wyjśc do góry
    > musisz na początek przyłożyć siłę w dół do ogona.

    To kwestia energii, normalnie maszyna lecaca z wlasciwa szybkoscia jest
    w stanie na chwile zatrzymac opadanie bez zwiekszenia mocy silnikow
    (przeciez dokladnie to robi sie wyrownujac przed samym przyziemieniem na
    normalnym pasie, zwykle w ogole nie wymaga to zwiekszenia ciagu, a
    czesto w ogole zdejmuje sie ciag calkowicie). W czasie kilku sekund
    silniki osiagaja TOGA, pierwsza reakcja w przypadku mozliwosci kontaktu
    z ziemia powinno byc podciagniecie maszyny (max do punktu, w ktorym
    kąt wznoszenia jest najkorzystniejszy).
    DFDR to wyjasni (pewnie juz wyjasnil, tyle ze nie publicznie).
    Moze np. pilot odruchowo pociagnal za mocno (np. duzo wczesniej), kto to
    moze wiedziec. Takich wypadkow bylo zreszta sporo ostatnio. Nie
    tlumaczylbym raczej przyczyn katastrofy takim prostym stwierdzeniem,
    ze jakies tam max kilkudziesieciometrowe lagodne wzniesienie zawinilo.
    Tzn. oczywiscie pomijajac kwestia MDA.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1