  • Data: 2009-11-16 21:51:59
    Temat: Re: [OT]Re: (nie)rezydent
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Na przykład art. 44 KPA - to w postępowaniu administracyjnym.

    Czyli bez znaczenia w tym przypadku.

    > Zacząłem szukać przepisu do postępowania cywilnego i tak jasnego nie
    > znalazłem. Ale zaręczam, że praktyka jest właśnie taka,

    Ale praktyka czego? Uznawania, ze pierwsze pismo sądu zostalo doreczone
    skutecznie? Ze kolejne pismo zostalo doreczone skutecznie? Ze pismo
    strony zostalo doreczone skutecznie? Ze pismo X zostalo doreczone
    skutecznie, mimo ze mozna udowodnic, ze adresat nie mogl sie o tym
    dowiedziec?

    > Dwukrotne wysłanie i awizowanie przesyłki zawierającej odpis wyroku z
    > uzasadnieniem stanowi spełnienie wymagania skuteczności doręczenia
    > określonego w art. 139 § 1 kpc.

    W kontekscie tego, ze to byla odpowiedz na żądanie danej osoby, wyslana
    na podany przez nia adres, w spodziewanym przez nia terminie itd.

    Skad przekonanie, ze dokladnie tak samo byloby w przypadku przesylki,
    o ktorej dana osoba moglaby nie miec pojecia, np. nie bedac w swoim
    miejscu zamieszkania?

    > oraz:
    > art. 61 par. 1 kc

    No wlasnie.

    > oraz
    > praktyka sądów :)

    Praktyka sądów jest rozna, zaleznie od sytuacji.

    Wprowadzenie obowiazku doreczalnosci przesylek (bo do tego sie sprowadza
    ten pomysl), niezaleznie od faktycznych mozliwosci "zapoznania sie z
    trescia" powoduje zrownanie wszystkich sytuacji, kosztem oczywiscie
    adresata.
    --
    Krzysztof Halasa