  • Data: 2009-02-17 13:14:53
    Temat: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Od: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

    "skippy" <m...@o...the.moon> wrote in message
    news:gnea19$5kg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Garnek dla mojego dzieciaka jest ważniejszy od wszystkiego innego.

    Rozumiem, mówisz o zaspokojeniu podstawowej potrzeby "głodu i chłodu".

    Mnie chodzi jednak o inny aspekt - nie egzystencji, ale bogactwa.

    Zapewne większość słyszała przypowieść z NT o wielbłądzie i uchu igielnym,
    o gromadzeniu dóbr, o służeniu dwóm panom.

    Interesuje mnie, czy ktoś w ogóle zawraca sobie tym głowę?
    (pytam, bo prowdopodobnie ponad 90% rodaków deklaruje, że są wierzącymi)

    Czy raczej uznaje się, za ST że bogactwo jest cnotą i celem życia
    niezależnie od tego jakimi sposobamii zdobyte i jakie skutki powoduje?

    ian

    PS.
    Zdarza się, ze pojawiają się u mnie agitujący różnych wyznań,
    cytują ST i NT, a gdy pytam jak można równocześnie żyć
    wg zasad do których odniosłem się w pierwszym poscie,
    nikt nie potrafił mi sensownie odpowiedzieć.