  • Data: 2010-02-17 19:16:12
    Temat: Re: Oczekiwania wobec ST. (b.:Re: chwila strachu w EB)
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) szukaj wiadomości tego autora

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    [..]

    > Tak się składa, że ja wiem jak się pisze systemy - bankowe również. I
    > wiem - choć może dla większości jest oczywistością, o której nie warto
    > wspominać - że kiepski system transakcyjny w produkcji kosztuje tyle

    Tylko we wdrożeniu może kosztować mniej. Wiesz jakie oferty dostał
    Eurobank na swój system
    a) centralny
    b) internetowy?
    Twierdzenie, że wszyscy oferenci dali taką samą cenę, jest ... śmiałe,
    żeby nie powiedzieć dosadniej. A skoro nie dali takiej samej, to znaczy,
    że ktoś musiał się zastanowić "czy funkcjonalność A jest nam potrzebna
    na tyle, żeby za nią zapłacić"
    Poza tym, IIRC ichni system był wybierany _zanim_ wprowadzili np. konta
    oszczędnościowe. Jeśli przy wyborze systemu nikt nie pomyślał o
    subtelnościach "który przelew kiedy wykonujemy" to mieli do wyboru:
    a) zaakceptować kolejność, jaką narzucił im system księgowy (i
    poinformować o tym klientów)
    b) wydać kasę na napisanie softu wymuszającego taką, a nie inną
    kolejność.
    Jak myślisz, co wybrali?
    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.