    Date: Fri, 02 Jan 2015 23:04:17 +0100
    From: Marcin <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie

    Witam

    W dniu 2015-01-02 13:45, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mowa była o odczytywaniu za pomocą powszechnie dostępnego sprzętu -
    > komórki z NFC.

    Dotad banki twierdza, ze transkacje zblizeniowe sa bezpieczne a
    odczytane dane i tak sa bezuztyczne. Do tej pory "zwykly" klinet nie
    mial jak tego sprawdzic. Okazuje sie jednak, ze zlodziej moze calkiem
    sporo sie dowiedziec jezeli uda mu sie odczytac dane przez NFC (np.
    historia ostatnich transkacji). A co gorsza nawet wylaczenie w banku
    transkacji zblizeniowych nie blokuje takiej mozliwosci. I juz mozna
    majac numer karty i date waznosci pare zakupow w niektorych sklepach
    internetowych zrobic - np. bilet na TGV mozna majac takie dane kupic :)
    Amazon tez chyba nie pytal o zadne CVV.

    Ekspertem od radia z pewnoscia nie jestem. Ale czy zwiekszajac
    odpowiednio antene i natezenie pola nie mozna by przeprowadzic
    transmisji z wiekszej odleglosci, np: pol metra? Troche jak WiFi. Niby
    zasieg jest nieduzy ok. 100m. a po wsiach ludzie na tym Internet
    dystrybuuja zmieniajac anteny na "satelitarne" zeby zasieg w kilometrach
    liczyc...

    Daleki jestem od tego, zeby twierdzic ze juz trzeba wyrzucac wszyskie
    karty zblizeniowe ale pewnie ktos o niezbyt uczciwym podejsciu do zycia
    juz mysli jak takie dane odczytac i wykorzystac :)

    Pozdrawiam,
    Marcin