  • Data: 2015-01-05 15:39:32
    Temat: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Nie sądzę, że celowo zaniżana jest czułość torów odbiorczych w
    > scalakach RFID. Myślę, że nie jest łatwo w tej samej strukturze w
    > której jest driver zasilający antenę zrealizować jednocześnie czuły
    > odbiornik.

    Nie wiem, scalaki produkuje NXP, nie ja :-) Przypuszczalnie układ
    trudniejszy do wykonania mógłby być droższy, tak to zwykle jest.

    Tak czy owak czułość odbiorników (13,56 MHz) jest dodatkowo sztucznie
    obniżana (wpisem w odpowiednim rejestrze), bo jeśli się tego nie zrobi,
    to poziom sygnału (z referencyjnej anteny) jest zbyt duży
    i przesterowuje układ. Nie pamiętam już dokładnych wartości, ale jeśli na
    ekranie oscyloskopu jednocześnie widać sygnał wyjściowy ("zasilający")
    i wejściowy (w tym samym punkcie - na antenie czytnika), to chyba ten
    ostatni sygnał nie może być mały :-)

    Ew. złodziej nie może użyć (tylko) samego gotowego scalaka ze względu na
    niewłaściwy bilans mocy radiowej - trzeba dać (zapewne) mocniejszą
    końcówkę i większą antenę.

    > Też tak myślę, ale przypuszczam, że podsłuchanie komunikacji NFC/RFID
    > urządzeniem zawierającym tylko odbiornik i dobrą antenę jest możliwe z
    > większej odległości.

    Myślę że to może nie być trywialne.
    Ale pewnie jakąś super kierunkową anteną można podsłuchać wszystko.
    Niestety nie mam żadnej takiej odpowiedniej anteny "pod ręką".

    Samo pasywne podsłuchanie jest mało ciekawe moim zdaniem, chociaż
    oczywiście też stanowi zagrożenie dla posiadacza karty.
    --
    Krzysztof Hałasa