    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Date: Mon, 5 Jan 2015 11:54:10 +0100

    news:slrnmaea89.1i6u.proteus@pl-test.org...

    > Prawda.

    :D

    > No przy takich założeniach, to iBeacon też jest dwukierunowy. :)

    To nie są założenia tylko próba tłumaczenia dlaczego komunikacja
    dwukierunkowa została do RFID bardzo dawno wprowadzona. Systemy RFID w
    których w zasięgu czytnika znajduje się jednocześnie nawet kilkadziesiąt
    tagów są stosowane od dawna (widziałem reklamówki takich systemów TI w
    latach 90-tych), a to wymaga komunikacji dwukierunkowej.

    Dla mnie NFC to marketing. Nie mający uzasadnienia technicznego szum wokół
    możliwości wstępnego uzgodnienia kto z nas będzie kim i potem już
    komunikacja (dwukierunkowa) tak jak od lat w RFID. W przypadku kart
    bankowych nie ma etapu uzgadniania kto jest kim - czyli komunikacja
    terminala z kartą bankową nie wykracza poza RFID.

    Rzut oka na Wikipedię (iBeacon - pierwsze słyszę) pozwala stwierdzić, że
    iBeacon musi mieć jakiś odbiornik pozwalający mu wykryć obecność urządzenia
    Bluetooth. Ale nie wczytywałem się na tyle aby się doszukać, czy tylko
    wykrywa, czy też może jakieś dane odbierać. Samego wykrycia nadajnika nie
    nazwałbym komunikacją.
    P.G.