    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odczyt danych karty bezstykowej na telefonie
    Date: Wed, 07 Jan 2015 14:43:47 +0100

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Przez bardzo blisko miałem na myśłi kilka mm. Gdanica zasięgu to wg
    > mnie daleko.

    Nie pamiętam już dokładnie, bo akurat wtedy celem nie było uzyskanie
    większego zasięgu.

    > Próbowałem zmierzyć, ale zabrakło determinacji aby pokonać wszystkie
    > trudności.
    > Obserwowaliśmy to kiedyś na specjalnie przygotowanym czytniku - ciągłe
    > pole dla unique(125k), w mifare pomagaliśmy sobie chyba wyprowadzonym
    > na pin procesora sygnałem do synchronizacji.
    > Mam tylko czytniki włączające pole impulsowo kilka razy na sekundę,
    > kiepski oscyloskop (2k próbek). Jedyna działająca synchronizacja do
    > momentu włączenia pola.

    No tak, ja mam 2Mpróbki, i też mi się jawi potrzeba upgradu (ale w nieco
    innych zastosowaniach i bardziej z powodu m.in. f-max, nie liczby
    próbek). Niestety to musi trochę poczekać :-(

    > No i jak
    > zawsze brakuje co najmniej jednej dodatkowej ręki.

    Ktoś mógłby zrobić interfejs głosowy do tego (najlepiej dla Linuksa) :-)

    > Głośno myślę, nie wiem czy ma sens. Indywidualne, stałe klucze dla
    > każdej karty. Wszystko online, terminal ma bezpieczną sesję z
    > odpowiednim serwerem i dostaje klucz do danej karty, albo terminal nie
    > wie o czym karta za jego pośrednictwem gada z serwerem.

    To raczej to drugie, bo gdyby terminal dostawał klucz na tacy, to to nie
    byłoby żadną tajemnicą.

    > Asymetryczna. Klucz publiczny mógłby być w każdej karcie. Za mało wiem
    > o praktycznych rozwiązaniach. Musiałbym się doszkolić aby myśleć
    > dalej...

    To generalnie tak działa, z tym że służy do "podpisania" transakcji, nie
    do szyfrowania. No i nie w Paypassie.

    Teoretycznie sprawa jest prosta, coś w rodzaju SSL z obustronnym
    sprawdzeniem certyfikatów i szyfrowaniem wszystkiego. Niestety to wymaga
    większej mocy obliczeniowej (i elektrycznej pewnie), chociaż podejrzewam
    że obecne karty NFC/RFID mogłyby to już robić.
    --
    Krzysztof Hałasa