  • Data: 2010-08-30 21:12:43
    Temat: Re: Odmowa wykonania transakcji
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ pisze:

    > Moje pytanie jest takie: czy na pasku magnetycznym karty może być
    > zapisane coś w rodzaju "obsługa karty tylko z użyciem chipa". IMO nie
    > powinno być, bo wtedy straciłaby sens hybrydowość karty.

    Raczej nie ma na pasku takiego kodu... Jest natomiast informacja, że
    karta ma chip.

    > A zatem kwestia jest związana z konfiguracją bankomatu. Skoro bankomat
    > kartę rozpozna jako kartę bez chipa (jak go zakleję),

    Rozpozna jako kartę z chipem. Uszkodzonym.

    > to może transakcja się wykona?

    Może, ale raczej nie powinna. Jeśli na pasku zapisano (a zapisano!), że
    karta ma chip, a bankomat fizycznie stwierdza, że chipa jednak nie ma,
    to zachodzi gigantyczne wręcz prawdopodobieństwo, że karta jest kopią.

    > Czy na pasku karty jest zapisane polecenie bezwzględnego
    > przesyłania do banku infa o pominięciu procesora?

    Na karcie raczej nie, ale w protokole komunikacji zapewne już tak.
    Dziwne, gdyby bank nie dostawał informacji o sposobie dostępu do
    informacji z karty.

    > Jeśli tak jest to
    > automatyczne odrzucanie przez bank takich transakcji także niweczy sens
    > hybrydowości.

    Wcale nie. Możliwe są między innymi takie komunikaty z terminala/bankomatu:
    - mam czytnik chipów, odczytałem informacje z chipa
    - nie mam czytnika chipów, odczytałem informacje z paska magnetycznego
    - mam czytnik chipów, odczytałem informacje z paska magnetycznego

    Jeśli bank wie, że karta ma chip, to zajście ostatniego przypadku
    powinno powodować zaświecenie się gdzieś czerwonej lampki. :-)

    --
    MiCHA