    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Odnośnie propozycji dla Wig 20 ....
    Date: Wed, 27 May 2009 11:25:11 +0200

    skippy pisze:
    > Użytkownik " ab" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > nioski musi podać autor - dokąd ta fala nr 5, ale nie elliottowska 5.

    Do nieba :)

    Przewidywanie na tak odległe czasy , jak kilka, kilkanaście miesięcy nie
    ma większego sensu. Jest to po prostu szkic , pokazujący jak wykres
    mógłby wyglądać , bo często w przeszłości wyglądał podobnie.

    Słabością takiego malarstwa jest to, że użyta skala obejmuje całą
    historię Wig20 i nawet zakładając, że istotnie impuls często jest
    5-falowy , to znalezienie jego początku w pobliżu globalnego startu
    danego rynku jest już mocno naciągane.

    Kiedyś , przed laty , gdzieś tak w okolicach maja ośmieliłem się na
    sieci przedłożyć prognozę wartości wig20 na koniec roku. Miało to być ok
    2500 (gdy to pisałem , to było tysiąc z czymś). Opierałem się na
    oczywistym dla mnie dyskontowaniu wchodzenia przez Polskę do UE i
    nieuniknione dostosowywanie się gospodarki, entuzjazmie z tym związanym
    oraz strumieniu pieniędzy pomocowych.

    Niestety kilku śniadym facetom przyszło do głowy na jesieni tego roku
    rozpieprzyć WTC w NY. Prognoza poszła do kosza, a ja zacząłem dostawać
    na priva niemiłe listy rozgoryczonych czytelników, bo zamiast zarobku na
    wzrostach dostali mocno po łapach na kolapsie, a było to w czasach , gdy
    kilka osób ufało w to , co pisałem na sieci.

    Nie zmieniło to faktu, że spodziewana przeze mnie wówczas hossa, choć
    opóźniona , to jednak niedługo po tym nadeszła, bo należała się wtedy,
    jak psu misa.

    Tylko jakie to pocieszenie dla tych, którzy stracili wtedy pieniądze ?

    Dieter pewnie powie , że atak na WTC wynikał z cyklu gwiezdnego wyższego
    rzędu, i nie wykluczone ze będzie miał rację...

    Ja jednak pozostanę przy racjonalnym, tradycyjnym poglądzie , że było to
    zdarzenie , z naszego punktu widzenia , losowe i wcześniej
    nieprzewidywalne. Nie sądzę bym w moim wieku znalazł w sobie
    determinację do zmiany tego poglądu. Tetrycy tak mają.