eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWypłata II transzy po nowym kursie - czy bank ma rację? › Re: Odp: Wypłata II transzy po nowym kursie - czy bank ma rację?
  • Data: 2009-02-17 18:40:49
    Temat: Re: Odp: Wypłata II transzy po nowym kursie - czy bank ma rację?
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Sa linie kredytowe duzo tansze niz 23%, ale nawet droga linia kredytowa
    > jest tansza od uzytego kredytu, jesli nigdy nie bedzie uzywana.

    tak

    > To ile % tracisz teraz miesiecznie na tych kombinacjach z Belka itd,
    > biorac pod uwage zmiany kursow? :-)

    troche, ale z drugiej strony wiem ze mam na pare miesiecy oddechu jesli
    cos (odpukac) nie wyjdzie.

    > 15 kCHF to na pierwszy rzut oka moze nie jest duzo, ale zakladajac ta
    > sama wysokosc raty w obu przypadkach, kredyt mniejszy o 15 kCHF daje
    > spore skrocenie czasu splaty - kupa kasy jak dla mnie. Ale co ja tam
    > wiem...

    wiem i dlatego pilnie jak pszczolka 'zapylam' i nadplacam kredyt
    zlotowkowy (bo drogi) i buduje powoli wiekszy balon. Plan byl taki zeby
    po splaceniu zlotowkowego przyspieszyc chf, ale teraz chyba bede musial
    zrewidowac plany :/

    > Tu niestety widac zasadnicze problemy z komunikacja, przyznaje.

    widac to wyraznie od poczatku dyskusji :)

    > Powyzsze informacje sa calkowicie zbedne, przeciez wiadomo dokladnie
    > dlaczego bank to robi - bo ta sama kwota w CHF oznacza wieksze
    > (aktualnie) zadluzenie w PLN i np. wyzsze raty, natomiast wartosc
    > zabezpieczenia sie nie zwieksza (liczona w CHF, a moze nawet w PLN -
    > zmniejsza sie).

    ale bierzesz pod uwage ze kredyt byl liczony kiedys? w 2007 roku? trudno
    ocenic czy wartosc inwestycji nie wzrosla na tyle zeby zabezpieczyc
    wartosc w pln... poza tym bank przeciez rowniez sie musial liczyc z
    ryzykiem oslabienia zlotowki (no chyba ze twierdzisz ze tez wierzyli w
    nieskonczony wzrost...) w momencie kiedy okreslal wartosc przyszlego
    budynku w celu okreslenia wysokosci kredytu CHF!

    > W tym sensie oczywiscie bankowi nie jest wszystko jedno. Natomiast
    > nie robi mu roznicy wysokosc drugiej transzy (przynajmniej w takich
    > granicach), jesli to ma jakies "rece i nogi". To nie jest tak, ze on
    > zarobi wiecej lub mniej na ktorejs z opcji.

    alez sam sobie zaprzeczasz... jesli klientka teraz wezmie wiecej pln
    (czyli defacto awizowana kwote chf) to bank skasuje wiecej kasy z
    procentow niz w sytuacji kiedy wezmie tylko brakujaca (wg banku) czesc.

    Z tym ze to tez nieprawda (wiem, sam sobie zaprzeczam :) ) bo jak
    policzyc dokladniej, to bank pewnie wolalby teraz te awizowane CHF
    pozyczyc na marzy 3-4% a nie na tej ktora obowiazywala w 2007 (pewnie
    okolice 1%), szczegolnie ze teraz koszt pozyskania srodkow jest znacznie
    wyzszy niz w 2007roku.

    generalnie jakby nie patrzec bank napewno ma swoje racje i klientka
    rowniez... bez wnikliwej analizy papierow, korespondencji itp nie
    ruszysz tematu - po prostu zbyt ogolne dane sie pojawily ;)

    no i nie nalezy zapominac ze punkt widzenia sprawy zalezy od punktu
    siedzenia