eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Date: Tue, 31 Mar 2009 00:13:38 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 44
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <7...@w...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <7...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cmc230.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1238451337 18457 83.31.130.230 (30 Mar 2009
    22:15:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2009 22:15:37 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:CYdxpgi6YmEzG/m24Bpd6FCdhVg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:481721
    [ ukryj nagłówki ]

    k...@w...pl writes:

    > Przelew zdalny to przelew bez pinu i jakiej kolwiek weryfikacji.
    > Potrzebny jest tylko numer karty i moje dane imie i adres
    > zameldowania. Takie przelwy robi sie za pomoce kart kredytowych VISA i
    > MASTERCARD.

    Podejrzane, nie ma czegos takiego. Moze byc obciazenie karty bez jej
    fizycznej (i/lub posiadacza) obecnosci. Pomijajac jakies tam kombinacje
    w USA i UK (i jeszcze moze jesli wydawca karty nie potrafi sprawdzic
    CVC2/CVV2, tak jest w USA, ale moze wszedzie, no i 3DS), to zgodnie
    z zasadami panujacymi w VISA/MC takie transakcje sa na wylaczne ryzyko
    sklepu. Takze wtedy, gdy podano wszelkie dane posiadacza karty, oraz gdy
    podano CVC2/CVV2.

    Wiec trzeba im ponownie moze oswiadczyc (w formie pisemnej), ze samemu
    sie tej transakcji nie przeprowadzalo, ani nikomu sie jej nie zlecalo
    itp, a karta byla caly czas w portfelu i nikt nie mial do nie dostepu
    (jesli tak bylo, oczywiscie). Bank nie moze obciazac klienta
    transakcjami fraudulentnymi (jest w ogole takie slowo?), jesli klient
    nie mial zadnej mozliwosci zapobiec takim transakcjom ani nie przyczynil
    sie do ich przeprowadzenia, w szczegolnosci jesli nie podawal numeru
    karty itd.

    Podanie prawidlowych danych posiadacza karty jest podejrzane, w praktyce
    oznacza to glownie wyplyniecie danych z jakiegos (innego) sklepu
    internetowego. Placiles cos ta karta wczesniej w sieci?

    > Tak przyslali ksero, ze podalem swoje imie, adres i numer karty.
    > Twierdza ze przelalem pieniadze z pago.de (e-transakcje) na jakies
    > konto w zakladach bukmacherskich.

    Nie da sie "przelac" pieniedzy z karty w taki sposob.
    To pago.de itp. mogl obciazyc karte. Do zadań pago.de (albo zakladow
    bukmacherskich) w takim przypadku powinno nalezec wykazanie, ze zrobil
    to na polecenie posiadacza karty - w praktyce nie da sie tego wykazac.

    Jaki to bank?

    Jesli ponowna reklamacja szybko nie pomoze, to ja bym poszedl z tym do
    jakiejs gazety, i moze tez bym zlozyl zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa tym razem przez bank.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1