    From: k...@w...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Date: Tue, 31 Mar 2009 07:08:37 -0700 (PDT)
    <m...@i...localdomain> <gqscg2$a50$1@opal.icpnet.pl>
    <e...@e...googlegroups.com>
    <gqsjo1$i38$1@opal.icpnet.pl>
    <5...@q...googlegroups.com>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <9...@e...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>

    On 31 Mar, 15:35, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > k...@w...pl writes:

    > Nie chodzi o odpowiedzialnosc banku. Bank nie musi tu za nic odpowiadac,
    > bank po prostu powinien (w pewnym sensie) anulowac transakcje, zabierajac
    > pieniadze sprzedawcy. Sprzedawca nic nie moze na to poradzic, takie sa
    > warunki akceptowania kart, ktorych sie nie widzi na oczy.

    Czytalem o chargeback'u. W USA jest to bardzo popularny sposób
    składania reklamacji. Mozna odzyskać pieniądze za prawię każdą usługę,
    przedmiot zapłacony za pomocą karty MC/Visa. W Polsce to jakoś nie
    obowiązuje.

    > Bank po prostu chce oszukac swojego klienta, bo nie chce mu sie
    > wyegzekwowac zobowiazan wynikajacych z zasad panujacych w MC. Jaki to
    > bank tak w ogole?

    Bank BPH. Już szukam nowego, ale nie wiem czy nie zamienię siekierki
    na kijek.

    Czy pisać odpowiedz na ich reklamację, czy od razu walić do prawnika?
    Na co się powoływać? Wydaje mi się że ten chargeback powinien dawno
    zalatwić sprawe. Poza tym zaraz po dokonaniu kradzieży zablokowali mi
    karte, nie mogli tego zrobić przed kradzieżą? Nie mogę weryfikować
    niepewnych transakcji na telefon? Ja moge za to placic. Lepsze to niż
    być okradanym.