eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdwołanie Polecenia Zapłaty w banku internetowym - problem › Re: Odwołanie Polecenia Zapłaty w banku internetowym - problem
  • Data: 2007-07-15 17:06:12
    Temat: Re: Odwołanie Polecenia Zapłaty w banku internetowym - problem
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <g...@w...pl> wrote in message
    news:1184514766.890560.143880@m3g2000hsh.googlegroup
    s.com...

    Odwołanie Polecenia Zapłaty to rozwiązanie go z wierzycielem.
    Najwidoczniej GSM jeszcze tego nie anulował.
    Bank realizuje Polecenia Zapłaty na podstawie umowy zawartej z
    wierzycielem.

    Gosiu,
    Mylisz się, PZ to nie umowa bank - twój wierzyciel.
    To twoja umowa z bankiem.
    Bank realizuje PZ na podstawie twojej umowy z bankiem w której wyrażasz zgodę na
    obciąznie twojego rachunku przez firmę X.
    Możesz odwołać PZ w swoim banku i wtedy wysyłane przez firmę X PZ będą przez
    bank
    odrzucane.

    mBank jest tutaj dziwny wymagając powiadomienia wierzyciela.
    Większość banków tego nie wymaga.
    Powiadomienie wierzyciela jest zapewne wskazane, ale raczej dla własnego dobra i
    grania z wierzycielem fair (po stwarzać innym problemy ?)

    Z doświadczeń praktycznych:
    - PZ w mBank
    - odwołanie wymaga formy papierowej (druk na stronach mBank)
    - wysłałem tylko do mBanku (rozwiązałem umowę z wierzycielem, więc nie widziałem
    potrzeby go informować) pocztą z trabką
    - po długim czasie trawienia celulozy przez mSystem (> 1 miesiąca) PZ ma już
    status 'anulowane'

    TomekD