eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Data: 2009-09-26 10:09:20
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 11:08:35 +0200, Piotrek napisał(a):

    >> Ale przeczytałeś ten wyrok, bo wygląda, że nie? To i tak nie ma znaczenia,
    >> w polskim prawie precedensów nie ma.
    > Przeczytałem i to w dodatku ze zrozumieniem ;-)

    Chyba nie, bo jakoś zbyt szeroko go interpretujesz.

    > Jeśli chodzi o precedensy to oczywiście masz rację, aczkolwiek sądy
    > rejonowe i okręgowe często mają na uwadze orzecznictwo Sądu Najwyższego.

    Na uwadze może i mają, ale ten wyrok to pasuje do czasów przedkomputerowych
    a nie aktualnych czasów.

    >> A jak by rzeczywiście było tak jak byś chciał, to banki zaczną odrzucać
    >> przelewy z najdrobniejszą literówką w nazwie. Bo po cholere mają się
    >> narażać na koszty. Albo przelewy będą weryfikowane ręcznie i wrócimy do 3-4
    >> dni oczekiwania na przelew (zabawnie będą wtedy wyglądać archiwalne
    >> narzekania, że przelew nie doszedł po 3h).
    > Ale to doprawdy nie jest problem klientów banków w jaki sposób bank ma
    > sobie organizować pracę, ażeby klienci nie odeszli do konkurencji (gdzie
    > będą mieli lepsze warunki, cokolwiek miałoby to znaczyć).

    Nigdzie nie będą mieli lepszych. Jeśli banki zostaną zmuszone do dokładnego
    weryfikowania i bezwzględnego odrzucania niezgodnych to każdy przelew
    będzie musiał weryfikować człowiek. A to będzie drogie i wolne a ilość
    odrzucanych przelewów będzie olbrzymia. Bo co zrobić jak na przelewie
    będzie Jan Kowalski a w systemie Jan Andrzej Kowalski?

    > Zresztą sytuacja tak naprawdę jest podobna do fraudów karcianych. Nikt
    > nie robi tragedii tego powodu, tylko grzecznie wlicza fraudy w ryzyko
    > prowadzenia działalności i nawet niespecjalnie nagłaśnia tę sprawę.

    Tu koszty mogą być zbyt wysokie, widze wspaniałe pole do popisu dla
    oszustów. Dlaczego bank ma odpowiadać za, nie bójmy się tego powiedzieć,
    głupotę nadawcy przelewu (bo przecież 99% takich przypadków gdzie nie da
    się odzyskać kasy to po prostu oszustwa i brak umiejętności rozróżnienia
    tego co przychodzi z allegro a co nie)? Po to wprowadzono unikalne
    (powiedzmy) numery rachunków by niepotrzebna była weryfikacja pozostałych
    danych. Cyfry kontrolne w większości przypadków zapobiegają "literówkom".


    --
    Kojer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1