eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!n
    emesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-m
    ail
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Sat, 26 Sep 2009 12:54:44 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 47
    Message-ID: <h9ks20$gte$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h9idb0$hd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h9jbji$jrv$1@inews.gazeta.pl>
    <h9jgc1$h6p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    <h9klr3$447$1@atlantis.news.neostrada.pl> <w...@k...kojer>
    NNTP-Posting-Host: ijq138.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1253962624 17326 79.189.250.138 (26 Sep 2009
    10:57:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Sep 2009 10:57:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <w...@k...kojer>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503073
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Kois wrote:
    >
    > Na uwadze może i mają, ale ten wyrok to pasuje do czasów przedkomputerowych
    > a nie aktualnych czasów.
    >

    Wyrok jest z grudnia 2008 roku i IMHO świadczy raczej o cywilizowaniu
    relacji bank-klient.

    Podobnie zresztą było choćby z ustawą o elektronicznych instrumentach
    płatniczych, która spowodowała, że banki przestały się zachowywać jak
    "święte krowy" i IMHO stały się nieco bardziej przyjazne dla klientów.
    Wprawdzie do "zero liability" (ze Stanów) nam jeszcze trochę brakuje ale
    sprawy idą w dobrym kierunku.

    >
    > Nigdzie nie będą mieli lepszych. Jeśli banki zostaną zmuszone do dokładnego
    > weryfikowania i bezwzględnego odrzucania niezgodnych to każdy przelew
    > będzie musiał weryfikować człowiek. A to będzie drogie i wolne a ilość
    > odrzucanych przelewów będzie olbrzymia. Bo co zrobić jak na przelewie
    > będzie Jan Kowalski a w systemie Jan Andrzej Kowalski?
    >

    Jest to kwestia między innymi procedur i zarządzania ryzykiem i doprawdy
    nie jest to problem klienta, tylko banku.

    A jak bank nie będzie sobie z tym radził, to zawsze może zająć się
    handlem "pietruszką".

    >
    > Tu koszty mogą być zbyt wysokie, widze wspaniałe pole do popisu dla
    > oszustów. Dlaczego bank ma odpowiadać za, nie bójmy się tego powiedzieć,
    > głupotę nadawcy przelewu (bo przecież 99% takich przypadków gdzie nie da
    > się odzyskać kasy to po prostu oszustwa i brak umiejętności rozróżnienia
    > tego co przychodzi z allegro a co nie)? Po to wprowadzono unikalne
    > (powiedzmy) numery rachunków by niepotrzebna była weryfikacja pozostałych
    > danych. Cyfry kontrolne w większości przypadków zapobiegają "literówkom".
    >

    Nie znam danych statystycznych na temat przekrętów na allegro tak więc
    trudno mi dyskutować z Twoją opinią.

    A już odpowiadając wprost na Twoje pytanie "Dlaczego bank ma odpowiadać
    [...]" to zgaduję, że dlatego ponieważ wymaga tego od niego obowiązujące
    prawo ;-)

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1