eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Sat, 26 Sep 2009 13:53:33 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Sender: k...@h...pl
    Message-ID: <1...@k...kojer>
    References: <h9idb0$hd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h9jbji$jrv$1@inews.gazeta.pl>
    <h9jgc1$h6p$1@atlantis.news.neostrada.pl> <1...@k...kojer>
    <h9klr3$447$1@atlantis.news.neostrada.pl> <w...@k...kojer>
    <h9ks20$gte$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: bam13.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1253966015 17637 83.27.176.13 (26 Sep 2009 11:53:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Sep 2009 11:53:35 +0000 (UTC)
    X-User: kojer666
    X-Antivirus: avast! (VPS 090926-0, 2009-09-26), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503078
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 12:54:44 +0200, Piotrek napisał(a):

    >> Na uwadze może i mają, ale ten wyrok to pasuje do czasów przedkomputerowych
    >> a nie aktualnych czasów.
    > Wyrok jest z grudnia 2008 roku i IMHO świadczy raczej o cywilizowaniu
    > relacji bank-klient.

    Niestety świadczy o kompletnym braku wiedzy SN jak wygląda współczesna
    bankowość.

    >> Nigdzie nie będą mieli lepszych. Jeśli banki zostaną zmuszone do dokładnego
    >> weryfikowania i bezwzględnego odrzucania niezgodnych to każdy przelew
    >> będzie musiał weryfikować człowiek. A to będzie drogie i wolne a ilość
    >> odrzucanych przelewów będzie olbrzymia. Bo co zrobić jak na przelewie
    >> będzie Jan Kowalski a w systemie Jan Andrzej Kowalski?
    > Jest to kwestia między innymi procedur i zarządzania ryzykiem i doprawdy
    > nie jest to problem klienta, tylko banku.

    Ale rozumiesz, że nie da się tego weryfikować automatycznie a koszty
    ludzkie są wysokie. I bank przerzuci je na klienta. I co zrobisz jak ze
    względu na literówkę którą ktoś zrobi, ty nie dostaniesz kasy, albo
    dostaniesz po kilku dniach? Pewnie będziesz krzyczał jak niektórzy tu:
    "złodzieje przetzymali moją kasę".

    > A jak bank nie będzie sobie z tym radził, to zawsze może zająć się
    > handlem "pietruszką".

    Albo przelewać pieniądze po 3 dniach za 3% ale nie mniej niż 4 zł za
    przelew. Ale to już było.

    > A już odpowiadając wprost na Twoje pytanie "Dlaczego bank ma odpowiadać
    > [...]" to zgaduję, że dlatego ponieważ wymaga tego od niego obowiązujące
    > prawo ;-)

    Na szczęście SN nie tworzy prawa. A kolejne wyroki w podobnych sprawach
    moga być inne.

    Przez to, że parę osób dało się naciągnąć możemy mieć drogie i długo
    trwające przelewy? Fajnie.

    Najprostszy pomysł do załatwienia tego to wywalić w formularzach wszystkie
    dane oprócz numeru rachunku, kwoty, daty i tytułu przelewu. Problemu nie
    będzie :).

    --
    Kojer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1