    From: "info" <t...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Date: 10 Jan 2007 12:37:47 -0800

    Łukasz Cielecki napisał(a):
    > Witam!

    > To w inteligo można wysłać pocztę wewnętrzną do banku? Jak dobrnąć do tej
    > funkcjonalności?

    Po zalogowaniu się klikasz u góry w napis "Pomoc" i wyskakuje
    formularz. Wybierasz temat jaki poruszasz, piszesz i wysyłasz.

> [...]
    > przypadek, że przy wybieraniu z bankomatu doliczał jakąś chorą prowizję.
    > Niby wina banku, a okazało się, że "zachorowała" na tę przypadłość z połowa
    > banków w Polsce (łącznie z inteligo), więc zawinił ktoś inny.
    > - bez obrazy, ale skąd bank ma wiedzieć, że to nie Ty próbujesz coś
    > nieuczciwie wyciągnąć? Przez czas związany z reklamacją coś próbują ustalić.
    >
    > Pewnie gdybyś był innym klientem w innym banku to zakładano by domniemanie
    > niewinności. Ale nie da się ukryć, że inteligo to raczej taka biedronka
    > wśród banków i za taką kwotę jaką kosztuje ciężko oczekiwać czegoś na

    Wyjaśnienie mojego incydentu wbrew temi co piszesz jest bardzo szybkie
    i proste, wystarczy kilka minut aby wszystko sprawdzić. Niecałej
    minuty wymaga sprawdzenie w bankowym konputerze że po raz drugi
    zaksięgowano tą samą transakcję, kto dokonywa zaksięgowanie i
    gdzie poszły zaksięgowane pieniądze to kwestia maximum 3 minut i
    mamy wszystko wyjaśnione.

    > A teraz druga sprawa - pewnie połowa tej grupy byłaby w stanie postawić
    > swoją roczną pensję, o to że to NIE było CELOWE działanie banku. Ot po
    > prostu zwykła pomyłka. Uwierz nam - banki mają bardziej wyrafinowane metody
    > niż takie prostackie naciąganie klientów na (marną) kasę.

    Bank jako instytucja i bank jako pracownicy to zupełnie dwie
    dziedziny, ja nie twierdzę że bank jako instytucja w ten sposób
    okrada konta tylko bank jako instytucja chroni i ukrywa machlojki
    swoich pracowników.
    Jak już pisałem wyjaśniałem ten incydent w markecie w którym
    płaciłem kartą i po wnikliwym sprawdzeniu zostałem zapewniony że
    napewno market konkretnie Carefour nie księgował powtórnie tej kwoty
    z 21 grudnia i w dniu 8 stycznia w dniu powtórnego zaksięgowania mi
    przez Inteligo nawet nic z Inteligo nie księgował. Gdyby w Carefourze
    nastąpiła pomyłka i po raz drugi zaksięgowali tą samą kwotę, to
    z pewnością do tej pomyłki by się przyznali, nie była to przecież
    kwota która mogła sugerować kradzież. Można jeszcze domniemywać
    że ktoś z pracowników Carefouru na własną rękę skubał klientów
    wystawiając podwójne obciążenia,. ale wydaje się to nierealne
    bowiem banki z zasady (przynajmniej powinny) sprawdzają
    prawidłowość zaksięgowanych transakcji, więc wiekszą ilość
    takich podwójnych obciążeń by odrzuciły (no chyba że we
    współpracy z bankowcem) a poza tym to przelanie na konto firmowe
    Carefour niewiele by takiemu oszustowi dało. Wszysto więc wskazuje na
    to że pieniądze zaksięgowane powtórnie dla Carefour na konto
    Carefour nie dotarły tylko pozostaly w Inteligo, a to już zaczyna
    brzydko śmierdzieć.
    Przedstawię Ci scenariusz, który mógł się wydarzyć: następuje
    powtórne księgowanie transakcji które były już raz zaksięgowane,
    przy wysyłce pieniędzy na konta tych na które zostały zaksięgowane
    zostaje wytworzony sztuczny błąd i pieniądze wcześniej uż
    zaksięgowane zostają w banku. Teraz tylko wystaczy je przerzucić na
    na czyjeś konto.

    > I generalnie - wyluzuj - szkoda zdrowia!

    Ale ja jestem na luzie, przecież za 18 złotych nie będę się
    zamartwiał.

    Pozdrawiam
    Adam