-
1. Data: 2007-01-09 10:11:42
Temat: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Witam
21 grudnia 2006 roku robiłem zakupy w markecie na niewielką kwotę
18,09 złotych płacąc kartą VISA Electron. Należność 18,09
złotych została na moim koncie automatycznie zablokowana a 27 grudnia
2006 roku została przeprowadzona transakcja przelewu z mojego konta na
konto marketu kwoty 18,09 złotych za zakupy dokonane. 21 grudnia 2006
roku.
Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006 roku mimo że
należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
godzinach przedpołudniowych 8.02.2007 roku byłem w markecie aby
wyjaśnić tą sytuację. I okazało się (tak przynajmniej twierdzą
pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji. Oczywiście nie mam
100% pewności względem uczciwości pracowników marketu i tego że
mówili prawdę, jednak zaistniałe fakty wyraźnie wskazują że
kradzieży dokonał Bank Inteligo.Obowiązkiem każdego banku, a więc
także Inteligo jest zapewnienia bezpieczeństwa pieniądzom które
zdeponowali klienci, nie do pomyślenia nawet jest aby transakcje
przelewów za zobowiązania płacone kartą nie zostawały odnotowywane
i placówki realizujące zapłaty katami VISA Electron mogły bez
żadnego trudu pobierać zapłaty nawet tysiące razy za jedno
zobowiązanie. Gdyby tak jednak było to bank Inteligo popełnił
poważne przestępstwo świadomie narażając swoich klientów na
straty i zatajając przed nimi to niebezpieczeństwo, bowiem sklepy i
inne placówki w których dokonujemy płatności kartą mogą brz
żadnych problemów dowolną ilość razy obciążać nasze konta za
jedno i to samo zobowiązanie. Jest jeszcze jeden argument świadczący
że kradzieży dokonał Bank Inteligo, a mianowicie transakcje
przelewów dotyczących zobowiązań wynikających z kart poprzedzają
blokady kwot tych zobowiązań, a skoro nie było blokady to przed
dokonaniem transakcji obowiązkiem banku jest dokładnie sprawdzić czy
zobowiązanie nie zostało dotychczas uiszczone, a u mnie 8.01.2007
roku nie było żadnej blokady na koncie a zobowiązanie zostało
uiszczone 27 grudnia 2006 roku. W rozmowie z konsultantami Inteligo nie
dało się niczego wyjaśnić, poza chaotycznym klepaniem na pamięć
wyuczonych formułek nie potrafili nic merytorycznego powiedzieć.
Wszystko wskazuje więc na to że Bank Inteligo systematycznie okrada
swoich klientów z drobnych kwot, większość tego nie zauważa a ci
co zauważą to kwoty są tak drobne że nie chce im się robić szumu.
Bank Inteligo wyciąga pieniądze z kont swoich klientów identycznie
jak złodziej kieszonkowiec wyciąga pieniądze z kieszeni swoich
ofiar, może z tą tylko różnicą że złodziej kieszonkowiec
wyciąga z kieszeni wszystkie pieniądze jakie tam znajdzie, natomiast
Bank Inteligo wyciąga tylko drobne kwoty z kont swoich klientów.
Mnie o systematycznym okradaniu klijentów przez Bank Inteligo
utwierdza w przekonaniu fakt że podobny przypadek zdarzył się już
wcześniej. 5 grudnia 2006 roku w innym markecie robiłem zakupy
płacąc również kartą VISA. Mimo iż miałem środki na koncie Bank
Inteligo dwukrotnie odrzucił transakcję, tak że musiałem zapłacić
gotówką. Pomimo że Bank Inteligo dwukrotnie odmówił transakcji to
tak samo dwukrotnie zablokował mi należności na koncie jakby te
transakcje się odbyły. Zrobiłem trochę szumu, więc po 7 dniach
czyli 12.12.2006 roku zablokowana kwota została odblokowana, ale
gdybym tej blokady nie zauważył lub nic nie mówił to pewnie
zablokowane środki zostałyby zagarnięte przez Inteligo.
Analizując to powyższe zajście można z całą pewnością
wykluczyć że nastąpiła tutaj jakaś pomyłka, pieniądze z mojego
konta zostały świadomie i celowo zagarnięte. Nie wierzę aby ktoś
połaszczył się tylko na moje głupie 18,09 złotych, widzę w tym
czubek afery systematycznego okradania kont klientów. W Inteligo jest
ponad 6 mln posiadaczy kont, niechaj tylko 2 mln dokonuje płatności
kartami i wystarczy jak miesięcznie tylko pół miliona zostanie
oszukanych na drobne kwoty kilkunastu złotych.
Posiadaczom kont Inteligo którzy dokonywali zakupów kartą polecam
sprawdzenie w "historii rachunku" czy nie zostali obciążeni dwa lub
więcej razy za te same zakupy, zaś poszkodowanych proszę o kontakt.
Może razem uda nam się rozbić ten złodziejski gang.
Pozdrawiam
Adam
-
2. Data: 2007-01-09 10:37:27
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Karol S <k...@z...pl>
info wrote:
> Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
> kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006 roku mimo że
> należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
> uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
Złóż reklamację W BANKU, nie w sklepie. Identyczna kwota sugeruje
podwójne obciążenie za te same zakupy, nie powinno być kłopotów z
uznaniem reklamacji.
[ciach kupa bzdur o złodziejach]
> gotówką. Pomimo że Bank Inteligo dwukrotnie odmówił transakcji to
> tak samo dwukrotnie zablokował mi należności na koncie jakby te
> transakcje się odbyły. Zrobiłem trochę szumu, więc po 7 dniach
> czyli 12.12.2006 roku zablokowana kwota została odblokowana, ale
> gdybym tej blokady nie zauważył lub nic nie mówił to pewnie
> zablokowane środki zostałyby zagarnięte przez Inteligo.
Widocznie nastąpił błąd w komunikacji w kierunku od banku do sklepu.
Bank zgodnie z życzeniem sklepu założył dwie blokady, ale sklep nie
dostał z banku akceptacji obciążenia twojego rachunku. W rezultacie bank
nie dostał od sklepu ani jednego potwierdzenia zakupu. Standardowo
blokada jest zakładana na 7 dni, potem jest zdejmowana niezależnie od
tego czy potwierdzenie zakupu przyszło do banku czy nie. Opisana przez
ciebie sytuacja jest typowym zachowaniem każdego banku i twój "szum"
absolutnie nic nie wniósł do sprawy.
> czubek afery systematycznego okradania kont klientów. W Inteligo jest
> ponad 6 mln posiadaczy kont, niechaj tylko 2 mln dokonuje płatności
> kartami i wystarczy jak miesięcznie tylko pół miliona zostanie
> oszukanych na drobne kwoty kilkunastu złotych.
Spiskowa teoria dziejów.
> Posiadaczom kont Inteligo którzy dokonywali zakupów kartą polecam
> sprawdzenie w "historii rachunku" czy nie zostali obciążeni dwa lub
> więcej razy za te same zakupy,
To chyba jedyne sensowne zdanie które napisałeś. Trzeba pilnować własnej
kasy.
--
Pozdrawiam
Karol
-
3. Data: 2007-01-09 10:45:39
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: RobertS <r...@x...pl>
zdecydowanie złóż reklamację w banku, reszty nawet nie chce sie
komentowac...
--
pozdrawiam
RobertS
-
4. Data: 2007-01-09 11:19:52
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Karol S napisał(a):
> info wrote:
> Złóż reklamację W BANKU, nie w sklepie. Identyczna kwota sugeruje
> podwójne obciążenie za te same zakupy, nie powinno być kłopotów z
> uznaniem reklamacji.
Mam prosić złodzieja aby łaskawie zechciał mi zwrócić to co
ukradł ???
Złożyłem zawiadomie o kradzieży moich pieniędzy z konta i nic się
nie dzieje. Konsultanci Inteligo z którymi rozmawiałem chaotycznie
tylko klepią na pamięć wyuczone formułki i nie potrafią
powiedzieć nic merytorycznego.
> [ciach kupa bzdur o złodziejach]
Prawda w oczy kole ???
> Widocznie nastąpił błąd w komunikacji w kierunku od banku do sklepu.
> Bank zgodnie z życzeniem sklepu założył dwie blokady, ale sklep nie
> dostał z banku akceptacji obciążenia twojego rachunku. W rezultacie bank
> nie dostał od sklepu ani jednego potwierdzenia zakupu. Standardowo
> blokada jest zakładana na 7 dni, potem jest zdejmowana niezależnie od
> tego czy potwierdzenie zakupu przyszło do banku czy nie. Opisana przez
> ciebie sytuacja jest typowym zachowaniem każdego banku i twój "szum"
> absolutnie nic nie wniósł do sprawy.
To niezwykle ciekawe z technicznego punktu widzenia że kiedy Inteligo
przyjmuje blokadę nie ma błłędu, robi błąd przy potwierdzeniu
akceptacji i za niecałą minutę znowu przyjmuje bezbłędnie blokadę
i błąd następuje wtedy kiedy trzeba wysłać akceptację.....
ciekawy technicznie temacik:-).
> Spiskowa teoria dziejów.
Pożyjemy zobaczymy.....
> To chyba jedyne sensowne zdanie które napisałeś. Trzeba pilnować własnej
> kasy.
Tak masz rację, trzena pilnować swojej kasy szczególnie przed
Bankiem Inteligo.
Pozdrawiam
Adam
-
5. Data: 2007-01-09 12:02:29
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Tony <b...@m...pl>
Dnia 9 Jan 2007 02:11:42 -0800, info napisał(a):
> Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
> kwotę 18,09 złotych
Oni nie zabierają, tylko blokują na koncie - odsetki z zablokowanych sum
wciąż są naliczane przez czas blokady.
Blokada jest po to, aby poczekać aż transakcja zostanie potwierdzona przez
wszystkie systemy zabezpieczeń.
W tym wypadku to niemożliwe, więc zdejmą blokadę po kilku dniach
(+-siedmiu) i już. Zdarzało mi się to i przy podobnych transakcjach, tak
jak przy próbach pobrania gotówki z bankomatu - także na koncie Inteligo.
Panikujesz. Choć przyznam, że jak pierwszy raz mi bankomat nie wydał forsy,
a na koncie zablokowało, to ruszyło mnie to trochę. Ale w końcu się
przyzwyczaiłem - wykonuję dużo operacji i raz na kilka miesięcy mi się
takie coś zdarza.
Pozdrawiam
Tony
-
6. Data: 2007-01-09 12:38:05
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: RobertS <r...@x...pl>
> Mam prosić złodzieja aby łaskawie zechciał mi zwrócić to co
> ukradł ???
nie masz o nic prosic, złóż reklamację i domagaj sie odp., a jezeli bank
odpowie negatywnie lub wcale to mozesz zwrocic sie do arbitra
bankowego...on zalatwia takie sprawy
i nalezy brac takie sprawy na zimno, bez emocji, to 18zl, a nie 18 000 !!!
--
pozdrawiam
RobertS
-
7. Data: 2007-01-09 14:26:59
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: zagloba <n...@p...ci>
Mnie przydarzyła się identyczna sytuacja jeszcze przed nowym rokiem, ale
w Lukasie. Robiłem zakupy na kwotę blisko 200 zł, po czym w dniu kiedy
nastąpiło zaksięgowanie tej kwoty, bank założył blokadę na identyczną
kwotę na moim koncie. Zadzwoniłem więc do Lukasa i sprawę wyjaśniłem,
blokada jeszcze tego samego dnia została zdjęta.
Przy okazji chciałem pochwalić konsultantkę z Lukasa - wszystko odbyło
się bardzo sprawnie i profesjonalnie, abym w trakcie wyjaśniania sprawy
nie wisiał na telefonie, pani zapisała sobie moją komórkę i faktycznie w
przeciągu 3 minut oddzwoniła. Na prawdę byłem zbudowany, zwłaszcza po
obsłudze klienta Inteligo, gdzie miałem wcześniej konto.
A swoją droga takie przypadki podwójnego naliczania transakcji kartowych
zachęcają do większej czujności. Od tej pory codziennie zaglądam na
konto i kontroluję jego stan.
Pozdro.
Zagłoba
-
8. Data: 2007-01-09 16:06:42
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>
info pisze:
> Witam
> 21 grudnia 2006 roku robiłem zakupy w markecie na niewielką kwotę
> 18,09 złotych płacąc kartą VISA Electron. Należność 18,09
> złotych została na moim koncie automatycznie zablokowana a 27 grudnia
> 2006 roku została przeprowadzona transakcja przelewu z mojego konta na
> konto marketu kwoty 18,09 złotych za zakupy dokonane. 21 grudnia 2006
> roku.
> Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
> kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006 roku mimo że
> należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
> uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku.
W tym miejscu składasz reklamację. I tyle.
Za bardzo się przejąłeś, czego efektem jest spam który dodatkowo
wrzuciłeś chyba na wszystkie pl.regionalne.
--
Grzegorz Kamionka
-
9. Data: 2007-01-09 16:17:37
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"info" <t...@k...pl> writes:
> Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
> kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006
Jaka byla data transakcji (nie ksiegowania)?
> roku mimo że
> należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
> uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
> godzinach przedpołudniowych 8.02.2007 roku byłem w markecie aby
> wyjaśnić tą sytuację. I okazało się (tak przynajmniej twierdzą
> pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
> z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji.
Przeciez to kompletnie bez sensu - jak niby np. kasjerki mialyby
dokonac powtornej transakcji i po co mialyby to robic?
Powtornego obciazenia moglby dokonac np. ktos w ksiegowosci,
np. gdyby stwierdzil, ze pierwszego obciazenia nie bylo
z jakichs powodow, ale "pracownicy marketu" nie mieliby
o tym pojecia. Watpie jednak by oni to sprawdzali.
Mogloby sie tak zdazyc, ze jakies urzadzenie powtornie wyslaloby
obciazenie (np. caly plik - po jakims przerwaniu pracy wczesniej).
W banku raczej taka sytuacja nie powinna sie objawic - banki
ksieguja splywajace obciazenia na biezaco (mniej-wiecej) i po
prostu nie ma sie im jak odbic zadna czkawka (a szansa na
awarie systemu transakcyjnego w banku jest raczej wielokrotnie
mniejsza niz na "podobna" awarie np. w terminalu karcianym).
--
Krzysztof Halasa
-
10. Data: 2007-01-10 01:34:53
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>
"info" <t...@k...pl> wrote in message
news:1168337502.301308.118940@v33g2000cwv.googlegrou
ps.com...
Witam
[ciach brednie]
Ech, ja chyba zagłosuję za Giertychem pod warunkiem, że wprowadzi
obowiązkową edukację bankową w szkole podstawowej.