    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oszczędzanie z kredytem i gotówką
    Date: Tue, 05 Oct 2010 21:31:42 +0200

    mic49 <m...@i...pl> writes:

    > 1) czas oszczędzania 30 lat, kwota miesięcznych oszczędności 2000 zł -
    > załóżmy na 5 procent netto.

    Moim zdaniem ryzykowne, chyba ze z reka na pulsie.
    Generalnie dlugoterminowe oszczedzanie w konkretnej walucie, a zwlaszcza
    w zlotowkach, moze skutkowac rozczarowaniami w momentach jakichs
    wiekszych zawirowan.

    > 2) kredyt do spłacenia 200 000 zł - miesięczna rata 1100 zł, gotówka
    > na koncie 200 000 zł, dodatkowo comiesięczne oszczędzanie 900 zł.

    A nie lepiej po prostu szybciej splacic ten kredyt?
    Przeciez odsetki od kredytu sa wieksze niz "5 procent netto".

    > Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
    > doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
    > zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

    Tak jak ktos to napisal, "doradcy" oczywiscie sie to oplaca, bo jego
    prowizja nie zalezy od wynikow takiego rozwiazania.
    Mam wrazenie jednak ze po okresie ostatnich zmian w kredytach
    hipotecznych zbyt wielu "doradcow" juz tego nie smie proponowac.
    --
    Krzysztof Halasa