    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oszukany na allegro,jak odyskać pieniąze
    Date: Sat, 16 Dec 2006 16:07:11 +0100

    t...@g...pl napisał(a):
    > jak mam odzyskać pieniądze?? wiem że moge isc na policję ale czy to
    > ma jakiś sens??czy bedzie sprawa sądowa czy jak??ile to może
    > trwać.czy bank (mbank) może cofnąć ten przelew?? jaka jest szansa
    > odzyskania pieniędzy i po jakim czasie moge isc na policje,czy moge
    > zrobic to dwa tygodnie po fakcie??

    W lipcu 2005 r. sprawa zgloszona na policje, przekazano numery IP,
    numery telefonu, konta itp. Maj 2006 r. prokurator przesyla do sadu akt
    oskarzenia. Grudzien 2006 r. sad wydaje wyrok nakazowy, pozostawiajac
    powodztwo cywilne bez rozpoznania. Poki co niewiadomo, czy ktos napisal
    sprzeciw czy nie. Jesli nie to pozostaje dochodzic swoich pieniedzy na
    drodze cywilnej, wobec czego trzeba jechac 400km skladac pozew. Jezeli
    ktos zlozyl sprzeciw to bedzie rozprawa, ktora moze sie ciagnac z rok
    albo i dluzej. Po I instancji, pozostaje II instancja (znowu
    przynajmniej pol roku). W obu tych instancjach sad moze orzec zwrot
    pieniedzy albo i nie, ewentualnie moze to byc jakas smieszna kwota (np.
    1/10 tego co zagarnal oszust), wiec tak czy inaczej pozostanie proces
    cywilny. Wszystko zajmie kilka lat, a koszta przekrocza wartosc tego na
    co sie zostalo oszukanym. Innymi slowy, w Polsce oplaca sie robic
    oszustwa internetowe na szeroka skale (zwlaszcza jedno jakis duze sie
    oplaca), a jak zostaniemy juz oszukanie to pozostaje na to wszystko
    machnac reka.

    --
    pozdrawiam
    Mithos