  • Data: 2011-08-13 11:04:55
    Temat: Re: P.Kuczynski o ratingu ;)
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 13 Aug 2011 12:35:33 +0200, skippy napisał(a):

    > Co tak odebrałeś? Moje i totusa pisanie że to państwo oparte na
    > interwencjonizmie i policji?
    > Jaja sobie robisz?

    Nie wiem. Nigdy tam nie byłem, ale robiłem z nimi interesy parę lat temu.
    Z zazdrością patrzyłem jak bez problemu ludzie mogą bez zbędnych koncesji,
    zezwoleń i zaświadczeń zajmować się tym czym chcą. Można założyć hedge fund
    od ręki albo zajmować się prztwarzaniem krowich odchodów w energię
    elektryczną na własnej ziemi. W mojej okolicy koło Częstochowy gościu
    postawił na własnej ziemi wiatrak-elektrownię na własne potrzeby i musiał
    go wyłączyć, bo nie sprzedawał energii i "za karę" wsadzili mu taki
    podatek, że go zarżnęli. Taki właśnie liberalizm i poszanowanie własności
    tu panuje. Więc porównując nas z nimi choćby tylko pod kątem prawodawstwa
    uważam że USA są jednym z bardziej liberalnych krajów (no może pomijając
    Luxemburg i inne "enklawy").
    Daleko nam do nich. Bardzo daleko. Jeśli USA nie są liberalne, to chyba coś
    takiego nie istnieje.