    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP IKO - mistrzowie procesu
    Date: Sun, 03 Apr 2016 17:01:06 +0200

    Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Wszystko dzieje sie na odleglosc i nie masz pewnosci, czy osoba robiaca to
    > co mowisz jest Twoim klientem. Niestety ale i login i haslo i narzedzie
    > autoryzacyjne mozesz przejac. A przez ten telefon mozesz przelewac
    > pieniadze, przesylac je on-line do innych bankow, wyplacac z bankomatu,
    > etc. Co oznacza, ze standardowe antyfraudowe zabezpieczenia nie maja tyle
    > czasu co w przypadku standardowej bankowosci internetowej. Dlatego mamy
    > wersje pasywna aplikacji (login i haslo). Co do aktywnej - pracujemy nad
    > tym, zeby lepiej bylo to robione w oddziale - ale ten SMS potwierdza, ze
> [...]

    Tak jak już wcześniej wspominałem, z tym ostatnim zdaniem nie mogę się
    zgodzić. Aplikacja wcale nie wysyła SMSa - może są jakieś przypadki gdy jest
    rzeczywiście przesyłany SMS - ale nie w mojej konfiguracji i również
    potwierdziły to na tej grupie 2 inne osoby.

    Gdyby się pojawiła treść SMSa na ekranie, to bym go wysłał z numeru
    zarejestrowanego do wiadomości banku. Tylko, że to się sprowadza do
    scenariusza: apka pokazuje na ekranie sekretny ciąg znaków i zadaniem
    klienta jest przekazanie tego ciągu znaków do banku - jako SMS z numeru
    zaufanego i wówczas bez czynnika białkowego LUB w rozmowie telefonicznej z
    pracownikiem banku.

    Taki proces zrozumiałbym. Ale nie rozumiem, dlaczego proponujesz nam taką
    wersję procesu jako fallback na proces, które jest rzeczywiście
    zaimplementowany. Tzn. rozumiem tyle, że według mnie ten zaimplementowany
    proces jest wielką armatą, z której trzeba oddać jeden mały strzał. Co
    więcej zamiast tego strzału można wyjąć tą kulkę i jako fallback podać
    przesłać ją do banku z innej, dużo mniejszej armatki, może nawet pocztą.

    Oczywiście nadal mam na uwadze, że ten fallback na wysyłkę SMSa z innego
    urządzenia jest niewykonalny, ponieważ tam żaden SMS nie jest wysyłany. Ale
    po co ta wielka armata, skoro fallback powoduje ten sam efekt, a wymaga
    znacznie mniej implementacji?

    --
    Wysłane z pola.