  • Data: 2004-11-13 18:42:47
    Temat: Re: PKO BP - utrata płynności ?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > Tak przy okazji: jak się ma kwota udzielonych kredytów do kwoty
    > przyjętych depozytów w polskich bankach (może być ogółem)?

    Ech - czemu to sie ludziom sprawdzic nie chce ;)
    W bankach Polacy maja obecnie ok 190 mld zlotych.

    Co do pytania i autora watku, ktory jest chyba jednak jakims trollem (moze
    to ten sam co rozsyla spamy o prywatyzacji PKO BP? :)

    Rzepa: 12.11.2004
    Polacy na zakup akcji PKO BP zaciągnęli kredyty o wartości około 14
    miliardów złotych. To o około 5 miliardów złotych więcej niż gdy w 2000 r.
    zadłużyliśmy się, by kupić akcje PKN Orlen w ostatniej wielkiej ofercie
    prywatyzacyjnej.

    Z danych banku centralnego wynika, że prywatyzacja największego banku nie
    spowodowała zmniejszenia wartości depozytów ludności.

    W październiku zadłużenie gospodarstw domowych wzrosło o 15,66 mld zł, tj o
    13,9 proc. W poprzednich miesiącach ten przyrost wynosił średnio 1,5 mld
    zł. Gwałtowny wzrost zadłużenia w październiku to efekt zaciągania kredytów
    na zakup akcji PKO BP.

    W czasie poprzedniej wielkiej oferty prywatyzacyjnej (druga transza PKN
    Orlen), w czerwcu 2000 r., długi gospodarstw domowych wzrosły o 10,5 mld
    zł, co pozwala szacować, że na zakup walorów firmy paliwowej pożyczono
    wówczas około 9 mld zł. Warto przypomnieć, że tamta oferta miała wartość
    "tylko" ponad 0,8 mld zł i skala redukcji zleceń była nieznacznie wyższa
    niż przy PKO BP (90,8 proc. wobec 89,99 proc,).

    Wbrew obawom oferta PKO BP nie zmniejszyła depozytów ludności. Trzeba
    jednak pamiętać o lokatach prywatyzacyjnych (1,1 mld zł), które zostały
    zamienione na akcje już w listopadzie.

    W sumie na ofertę walorów PKO BP Polacy zmobilizowali około 21,7 mld zł,
    choć kupili akcje tylko za ok. 3,1 mld zł. Wiadomo, że ok. 1,5 mld zł
    pozyskali, wycofując pieniądze z funduszy inwestycyjnych.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich