  • Data: 2005-03-13 18:06:35
    Temat: Re: PKOBP: ujawnienie informacji
    Od: "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny Panie Wojciechu,

    > AFAIK e-mail daną osobową nie jest... więc to raczej odpada...

    Ponizej cytuje fragment listu z mojej korespondencji w roku 2003 z GIODO.
    Pragne zauwazyc, iz jest to tylko fragment odpowiedzi jaki uzyskalem od
    GIODO za moje zapytanie odnosnie traktowania adresu e-mail jako dana
    osobowa, prosze zatem nie traktowac tego fragmentu jako wykladni prawa ani
    wiazacego komentarza GIODO - odpowiedz ta traktuje o konkretnej sytuacji
    (mojej) i nie moze sluzyc jako wiazaca w innych sprawach.
    "...Biorąc powyższe pod uwagę, zwłaszcza zaś treść art. 6 ust. 3 ustawy,
    można uznać adres e-mail za daną osobową w rozumieniu ustawy o ochronie
    danych osobowych, jeśli dotyczyć będzie on zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej,
    a ponadto ewentualne koszty, czas lub działania zmierzające do ustalenia
    tożsamości osoby na podstawie posiadanego adresu elektronicznego nie będą
    nadmierne. (...)
    ...W tym też kontekście art.18 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204), wymienia
    adres elektroniczny, jako daną osobową, która może być przetwarzana przez
    usługodawcę w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną. Wolą
    ustawodawcy było zatem zaliczenie takich informacji, jak adres e-mail
    usługobiorcy będącego osobą fizyczną, w poczet danych osobowych...."

    Tak wiec najlepszym rozwiazaniem byloby wyslanie stosownego zapytania przez
    Autora watku do GIODO ( z dokladnym wyjasnieniem sprawy swojej) i po
    uzyskaniu odpowiedzi zapytanie wystosowac odpowiednie kroki w kierunku
    banku.

    Zdzislaw