  • Data: 2003-07-18 08:12:56
    Temat: Re: PLN czy CHF ??
    Od: "Darek" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yareck" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości
    news:bf83ae$8uu$1@news.telbank.pl...

    > Od dobrych paru lat poza ostatnimi kilkoma miesiącami. Mniej więcej od
    początku
    > marca CHF systematycznie spada w stosunku do EUR. Porównując kursy sprzed
    roku
    > to EUR wzrósł o 9%, CHF o 4% w stosunku do PLN.
    Faktycznie jest tak jak piszesz. Ale jest to zapewne sytuacja chwilowa bo
    trwa jak zauwazyles od 4 miesiecy. Tym gorzej moim zdaniem dla tych ktorzy
    biora kredyty w CHF bo sytuacja moze wrocic do normy i CHF podskoczyc w
    stosunku do PLN.
    Pamietaj ze przy kredytach hipotecznych liczy sie tendencja dlugookresowa.
    W latach 1995-1996 EURO/CHF = ok. 1,55
    w latach 1997-1999 - 1,60-1,66;
    W latach 2000 do marca 2001 bylo to znowu ok. 1,55
    W okresie od kwietnia 2001 do sierpnia 2001 ten wskaznik spadal wlasnie do
    ok. 1,47. Pozniej utrzymywal sie na tym poziomie do marca 2003. A od marca
    do czerwca znowu wzrosl ponownie do ok. 1,54 i teraz utrzymuje sie na tym
    poziomie.
    moim zdaniem ten wskaznik sie utrzyma na takim poziomie w dluzszym okresie.
    Jesli ten wskaznik zmaleje to znaczy ze CHF umocni sie w stosunku do EURO
    (tym gorzej dla bioracych teraz kredyty).
    Jesli wskaznik wzrosnie to CHF oslabi sie do EURO (lepiej dla kredytobiorcow
    w CHF) - moim zdaniem malo realne.

    Ale oczywiscie to tylko moje zdanie.