  • Data: 2009-06-28 08:00:26
    Temat: Re: PPE -> IKE -> portfel
    Od: namikk <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MK wrote:

    > Czy ktos z Was probowal moze takiej operacji? Zgodnie z zapisami ustawy
    > taka operacja jest mozliwa, ale w przypadku wycofania kasy przed terminem
    > konieczne jest odprowadzenie od tej kwoty skladek do ZUS. Zalozmy, ze taka
    > osoba ma w danym roku przekroczony juz limit i skladek nie placi. Czy w
    > takim przypadku skladki mimo wszystko sa potracane? A jesli sa, to czy
    > jest szansa na ich odzyskanie?
    >
    > MK

    Nie wiem,czy dobrze zrozumiałem to o co pytasz, ale z PPE jest możliwy
    transfer do IKE tylko całości środków zgromadzonych na PPE(oczywiście jak
    chcesz potem kase odzyskać to potrącą podatek od zysku i chyba 30% sumy
    wpłat własnych na konto do ZUS.Na PPE nie ma żadnego ograniczenia kwotowego
    jeżeli chodzi o składki,występuje ono tylko w IKE.Z PPE przekazuje składki
    od razu pracodawca natomiast na IKE wpłat dokonujesz sam.