eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPSD2 mBank i pewnie nie tylko...Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <5d3ef4e4$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i0qecnezy9fs$.11c22ha63epml$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <1imnhcquzcrbm$.1h35x2abrxg2e.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <5d4801c3$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <qibacj$9q8$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qibfmd$bvl$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qibrvo$fk3$1@news.vectranet.pl>
    <s...@p...org>
    <qiccod$kgj$1@news.vectranet.pl>
    <qiea7n$pec$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <qiea7n$pec$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Wed, 7 Aug 2019 13:37:18 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 59
    Message-ID: <5d4ab882$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.168.163
    X-Trace: 1565177986 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 530 83.26.168.163:59463
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:644761
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qiea7n$pec$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-08-06 o 19:18, Dominik Ałaszewski pisze:
    >>> Znaczy wg Ciebie zamiast zabezpieczać lepiej systemy
    >>> najlepiej zmienić prawo tak by użytkownik był wszystko-wiedzącą,
    >>> za-wszystko-odpowiedzialną istotą? No jakaś myśl to jest. :-)
    >
    >> Akurat w tym przypadku uważam, że zamiast rażącego niedbalstwa
    >> spokojnie wystarczyłoby "niezachowanie należytej staranności".

    >Nie widzę żadnego powodu, aby banki traktować w jakiś specjalnie
    >łagodniejszy sposób od innych firm. Jeśli założymy, że to problem
    >użytkownika jeśli zrobi sobie krzywdę gdy nie dochowa należytej
    >staranności to od razu można zmniejszyć wymagania bezpieczeństwa np.

    Taaa ... tylko niech bank napisze, co to znaczy "nalezyta
    starannosc" - dokladnie :-)

    >sprzętu elektrycznego. Każdy sprzęt przewidziany do zasilania z
    >gniazdka z bolcem uziemiającym może być śmiertelnie niebezpieczny gdy
    >użytkownik podłączy go do gniazdka bez bolca. Kopnęło go - no cóż -
    >był zobowiązany dochować należytej staranności a nie dochował - jego
    >wina.

    Hm,
    -chyba nadal sprzet kopac nie powinien ... i to producent bedzie mial
    klopoty
    -zauwaz, ze konsstrukcja naszych gniazdek jest taka, ze to raczej do
    gniazdka z bolcem nie wsadzisz wtyczki bez dziury.
    Czyli co - w tym pomieszczeniu wolno uzywac tylko urządzen uziemionych
    ?

    -zobacz np kuchenki/plyty grzejne. Nie ma gniazdka, "musi podlaczyc
    elektryk z uprawnieniami".

    -no i USA ... "nie wsadzaj kota do mikrofalowki".

    >Tak samo bank, jako producent aplikacji, powinien odpowiadać za
    >dające się przewidzieć błędy użytkownika. Na moje wyczucie
    >użytkownicy aplikacji na telefonach popełniają więcej błędów
    >dotyczących bezpieczeństwa niż użytkownicy komputerów. Np. nie
    >słyszałem aby użytkownik komputera nie korzystał z drugiego kanału
    >dla otrzymania hasła SMS potwierdzającego operację,

    No ba - komputery zasadniczo nie odbieraja SMS.

    >natomiast chyba niewielu użytkowników telefonów korzysta w tym celu z
    >drugiego aparatu.

    I proponujesz, zeby bank tego wymagal ?
    To 90% klientow straci :-)

    A tak swoja droga ... przechodza wlasnie na autoryzacje w apce
    mobilnej, bo SMS zbyt niebezpieczne ... ale czy ciagle apka nie chce
    potwierdzenia za pomoca SMS ?
    Sami sobie nie wierza ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1