eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPekao SA okradł byłych studentówRe: Pekao SA okradł byłych studentów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA okradł byłych studentów
    Date: Fri, 07 May 2004 23:18:30 -0500
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 128
    Message-ID: <c7hn2q$sf6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c7ak4s$abm$1@inews.gazeta.pl> <c7as1r$7da$3@inews.gazeta.pl>
    <c...@s...poczta.onet.pl> <c7becd$4lt$2@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <c7f0f9$pjk$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: student63167.umsl.edu
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1083989914 29158 134.124.63.167 (8 May 2004 04:18:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 May 2004 04:18:34 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <m...@d...pm.waw.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: poilkj
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:297511
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof Halasa wrote:

    >
    >
    > Alez jest bardzo na miejscu. I owszem, bankowi przybylo.

    W jaki sposób?
    Bank na tym interesie nie zarobił.


    >
    >
    >>Może inny przykład:
    >>Jeżeli będę ci dawał na przechowanie moje pieniądze np. 300 tys skoro
    >>chcesz takimi liczbami operować, a ty pewnego dnia pomylisz się na
    >>moją niekorzyść o 100 tyś a po mojej interwencji za miesiąc przyznasz
    >>mi rację i dopiszesz mi te 100 tyś jeszcze raz to co?
    >>Nagle będziesz miał 100 tyś więcej? Nie.
    >
    >
    > Tak. Przez miesiac. W ciagu tego czasu nawet wsadzajac je na lokate
    > pare zlotych zarobie.

    Nie rozumiesz.
    Kto wsadzi na lokatę? Bank sam sobie?

    >
    >>Jeżeli tylko nie okaże się nagle, że ja tych pieniedzy potrzebuję, a
    >>nie mogę ich wypłacić to nic się nie dzieje.
    >
    >
    > Owszem, dzieje sie. Pozbawienie klienta pieniedzy co najwyzej nie
    > zostanie przez klienta wykryte, ale bedzie mialo miejsce.

    No i co ?

    >
    >
    >>Możesz mi nawet przez cały rok pokazywać zero, ważne żebym mógł
    >>wypłacić tyle ile mi się należy kiedy będę chciał.
    >
    >
    > Owszem. Ale tu ten warunek nie jest spelniony, klient nie moze wyplacic
    > swoich pieniedzy kiedy bedzie chcial.

    Dlatego jest to pomyłka banku. W przypadku poniesionych przez klienta
    strat z tyułu, że nie miał dostępu do pieniędzy należy mu się pokrycie
    strat.
    Powiedz w banku, że dniu w którym odkryłeś brak pieniędzy na koncie
    właśnie chciałeś zrobić z nich lokatę i, że oczekujesz, takich odsetek
    jak na lokacie.



    >>Przcież dostaniesz te pieniądze z taką datą jak zniknęły.
    >
    >
    > Nie, z data pozniejsza.
    ja mówię w sensie ksiągowym


    > To, ze akurat bank antydatuje zapis ksiegowy
    > nie pozbawia klienta naleznych mu praw

    mo słusznie. Odsteki zostaną mu naliczone od daty wcześniejszj.


    > (bank - byc moze, np. moze
    > pozbawiac bank prawa do nienaliczenia odsetek umownych po naliczeniu
    > ustawowych, ale nalezaloby spytac prawnika i przeanalizowac umowe).
    No, jeżeli coś takiego wymyślimy gdzieś w umowie, to czemu nie.
    Narazie tak nie ma.
    Umowa mówi, o pokryciu przez bank strat poniesionych przez klienta w
    wyniku pomyłki banku.


    > Poza tym zabranie klientowi pieniedzy rano i np. oddanie wieczorem
    > (rzeczywiscie z ta sama data) takze jest jest jawna zdrada.

    Jeżeli bank ot robi z premedytacją to tak.
    Jeżli takie coś zdarzyło się przez pomyłkę i bank zwrócił pieniądze z
    datą jaką zabrał, to na odsetkahc nie straciłeś.
    Jakieś przepraszam ze strony banku zapewne też się należy.
    Jak sie to zdarza za często to najwyraźniej należy zmienić bank,
    a jak klient poniósł straty, to bank ma obowiązek je pokryć.

    Czego jeszcze byś chciał?




    >
    >
    >>Jeżeli przez ten czas poniosłeś jakieś rzeczywiste straty, to wystąp
    >>do banku o naprawę wyrządzonej szkody.
    >
    >
    > To inna sprawa. Nawet bez zadnej poniesionej szkody klientowi naleza
    > sie odsetki ustawowe, w koncu po to wlasnie jest ustawa i dlatego
    > one sie tak nazywaja.
    A gdzie to jest napisane, że bank ma naliczać odsetki ustawowe w tym
    czasie. Ja czegoś takiego nie znalazłem.


    >
    >
    >>Swego czasu bank dwa razy pod rząd przysłał mi źle wydrukowane czeki
    >>przez co nie mogłem wysłać czeków do USA na czas.
    >>Sprawa zotała załatwiona bardzo sprawnie.
    >>Zaproponowano mi natychmiastowe wysłanie czeków z fili banku w Nowym
    >>Jorku oraz zwrot kosztów poniesionych przeze mnie za rozmowy z bankiem.
    >
    >
    > Nie wiem w jakim kraju sie to odbywalo i o jakie czeki (czy tez blankiety
    > do wypisania czekow) chodzilo, ale to inna sprawa, bank nie zabral Ci
    > pieniedzy.
    W Polsce. Swego czasu jeszcze były czeki do konta.
    Zamówiłem czeki. Bank przysłał błednie wydrukowane, po reklamacji
    przysłał nowe błednie wydrukowane. W efekcie czeki miałem dwa tygodnie
    poźniej, przez co nie miałem szans wysłać ich do USA na czas.

    Przy pierwszej rozmowie telefonicznej na ten temat, bank zaproponował
    natychmiastowe wysłanie własnego czeku w moim imieniu ze swojej filii w
    Nowym Jorku, tak aby doszedł na czas.
    Po za tym zostałem poproszony o podliczenie ile kosztowały mnie rozmowy
    telefoniczne z bankiem.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1