  • Data: 2010-03-18 20:42:28
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a śmierć właściela konta
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Mar 2010 21:22:07 +0100, "Latet" <l...@n...pl> wrote:

    >Powiedzmy że posiadacz wspólnego konta ma ma 2 dzieci z wcześniejszego
    >małżeństwa, a z obecną żoną nie ma dzieci. No i umiera. Czy wdowa otrzyma 1/3,
    >50% czy może 0% z tej pierwszej, spadkowej połowy środków? Z tego co słyszałem,
    >to chyab 50%, więc w sumie 75% całości środków, tak?

    o ile sie nie zmienilo to ustawowo (czyli nie wg testamentu):
    1. wdowa dostaje 50% masy spadkowej
    2. z pozostalej czesci w rownych czesciach dostaja dzieci i wdowa.

    >I drugie pytanie. Załóżmy, że małżeństwo ma polisę na życie i w przypadku
    >śmierci jednego, drugie otrzymuje jakąś znaczną kwotę. Do której "połowy"
    >pieniedzy ta kwota przynależy? Czy wchodzi do masy spadkowej? Czy ma to jakieś
    >znaczenie, na jakie konto towarzystwo ubezp. te pieniądze przeleje?

    OIDP to nie czesc masy spadkowej, tylko wyplata ubezpieczenia, wg
    deklaracji zywego jesczez ubezpieczonego na wsakzanego przez niego
    uposazonego (Czy jak to sie ladnie nazywa).

    pozdarwiam,
    Cyb