  • Data: 2008-02-18 21:59:02
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    ness/17cnd-northern.html

    > No wlasnie nadmierna kreacja pieniadza to klopot dla banku stad normalne
    > banki nie dmuchaja kredytow na prawo i lewo.

    Raczej niezly zysk... myslisz, ze oni sie martwia klopotem? Kazdy bank
    dmucha na prawo i lewo, wszak z tego sa realne dochody. A skad prezes banku
    Northen Rock (ktory upada) by zarabial 95 000 funtow miesiecznie [tak
    miesiecznie!] jak by nie dmuchali kasy.

    > Jak ktos ma lokaty w takim banku to jest to jego wybor.

    To wlasnie osoby majace depozyty maja problem, ale na pewno nie bank:)))

    > Bank moze pozyczyc tylko tyle o ile wzrosnie przyszly przychod i majatek
    > kredytobiorcy.

    W zdrowym ukladzie tak, ale czy tak sie dzieje? Popatrz na Norten Rock...
    Pokaz mi prezesow i czlonkow zarzadu banku ktory upadl z przyczyn winny
    kierownictwa ktorzy siedza?
    Nie zastanowilo cie to nigdy, ze zaden prezes banku jeszcze nie poszedl do
    kicia?