eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwPlatforma rozwiąże wszystkie problemyRe: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
    m!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!q30g2000yqd.g
    ooglegroups.com!not-for-mail
    From: Krzysiek <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Platforma rozwiąże wszystkie problemy
    Date: Wed, 5 May 2010 10:52:20 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 86
    Message-ID: <8...@q...googlegroups.com>
    References: <hrrcq1$v51$1@news.onet.pl> <hrrsh1$dkm$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.140.223.41
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1273081941 16063 127.0.0.1 (5 May 2010 17:52:21 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 17:52:21 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: q30g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=195.140.223.41;
    posting-account=FthFwQoAAADLbDIUlgRn0BvaiXL2MwXe
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3)
    Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:492038
    [ ukryj nagłówki ]

    On 5 Maj, 15:40, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie tu leży problem w PKP. Problemem są tak naprawdę ludzie, którym trzeba
    > dać pracę, a którzy się w wielu przypadkach do niczego nie nadają
    > (pozostałości z PRL),
    Nie całkiem tak.
    Są stanowiska, techniczne, gdzie ludzi jest mało.
    Za mało.
    Co gorsza gdzie nie garną się młodzi (a potrzebni sa zdolni technicy,
    nie byle kto).
    Oznacza to coraz większe ryzyko dziury pokoleniowej.

    > Managerowie i zarządzający w PKP są naprawdę na
    > najwyższym poziomie, niejedna spółka mogłaby pozazdrościć także organizacji
    > przedsiębiorstwa.
    Jakoś nie wierzę w te słowa.
    To właśnie od nich zależy obraz kolei w Polsce, od nich i od
    polityków...
    Czasem to niestety jedna i ta sama osoba...

    Gdyby byli to jednak tak doskonali o organizacja przedsiębiorstwa tak
    wspaniała, to obecnych problemów
    by nie było. W każdym razie nie w takim stopniu.

    >Ale tak jak mówię - czynnik ludzki jest kluczowy.
    Owszem, także ten u góry.


    > Rozwiązaniem problemu nie będzie oczywiście zwolnienie pracowników,
    Jeśli nie zwolnienie to trzeba dać im pracę, Produktywną.
    Przekwalifikować w ramach firmy albo znaleźć sposoby aby byli
    potrzebni.
    Na przykład poprzez zwiększenie pracy przewozowej i zintensyfikowanie
    prac przy bieżącym utrzymaniu linii
    (W PKP PLK chyba nie wiedzą co to znaczy bieżące utrzymanie potrafią
    tylko modernizować co jakiś czas to samo) .
    Jeśli zwolnienia i rozruchów z tym związanych obawia się rząd, niech
    znajdzie pieniądze na więcej dotacji
    dla kolei (np. do PLKi tak aby przewoźnicy, także towarowi, nie
    musieli płacić za dostęp do torów).

    > Problemem jest także to, że przewozy ludzi nie są nigdzie na świecie
    > rentowne, do tego z założenia się dopłaca.
    Oczywiście licząc ogólnie bo pojedyńcze połączenia są czasem bardzo
    dochodowe.
    Wyliczenia całkowitych kosztów jest jednak trudne gdyż trzeba
    uwzględnić całość systemu:
    - sposoby finansowania infrastruktury i jak to sie ma do finansowania
    transportu drogowego/lotniczego.
    - zapanować nad olbrzymią plątaniną biurokratycznych przelewów z
    jednego kąta w drugi kąt.
    - uwzględnić, że ludzie którzy płacą przewoźnikowi za usługę
    transportową w wiekszym stopniu przyczyniają się do PKB kraju niz Ci
    którzy sami prowadzą swój samochód (oczywiście sa tacy co stwierdzą,
    że każdy pasażer to strata)

    >Tyle, że na świecie zawsze
    > dopłaca do tego państwo, a w Polsce przerzuca się ten obowiązek na spółki
    > grupy PKP (głównie Cargo) i to co może być bardzo rentowne ciągnie się w
    > dół.
    Cargo nic nie dopłata teraz.
    Chyba, że uwzględnić nie zapłacone faktury za wynajmowane przez
    przewoźników lokomotywy
    (choć część z nich powinna być tym przewoźnikom przekazana w ramach
    podziału PKP?)
    Koszty dostępu do infrastruktury Cargo ponosi takie same jak inni
    przewoźnicy towarowi w Polsce.

    Ogólnie kolej w Polsce jest maksymalnie zagmatwana.
    Widać to choćby po fakcie, że Przewozy Regionalne muszą wynajmować
    zaplecze techniczne której w ramach ustawy, na mocy której zostały
    wydzielone z grupy PKP, miało zostać im przekazane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1