    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność przelewem internetowym w tradycyjnym sklepie?
    Date: Sat, 13 Dec 2008 20:44:01 +0400

    "Brzezi" <b...@g...com> wrote in message
    news:slrn.pl.gk7o4r.iui.brzezi@localhost.localdomain

    > Hehehe, dobre, postaw sie w roli wlasciciela sklepu... :)
    > Widziales kiedys w sklepie sporzywczym komputer? :)

    > Oki, ja tak moge Ci zaplacic np. z mBanku, a po wyjsciu ze sklepu anuluje
    > przelew, i co teraz? :)

    Spoko, Robert dobrze kombinuje, jak tu obejść konieczność posiadania
    konkretnego kawałka plastiku. Tyle że w warunkach polskich elixir (przelew)
    się do tego nie nadaje.

    Tutaj najbliżej byłby system belgijski (nie pamiętam nazwy, można wyszukać
    na wikipedii), bardzo tam rozpowszechniony. Nadawca przelewu wysyła sms-a z
    numerem telefonu odbiorcy na specjalny numer - a parę sekund później
    odbiorca otrzymuje sms-a z systemu, że oto otrzymał kasę od danego numeru.
    Błyskawicznie, konieczna jest tylko znajomość numerów telefonicznych.

    System ten jest podłączony do systemu bankowego, w którym przelewy są
    wykonywane w czasie rzeczywistym (system RTGS), a nie w trybie sesyjnym jak
    w PL.

    k.