  • Data: 2009-07-03 02:45:43
    Temat: Re: Po co właściwie karta kredytowa?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu> szukaj wiadomości tego autora

    Agent Marcepan nadaje:
    > Chodzi od biura do biura i wyłudza drobne
    > bo nie ma 2 zł na coś do picia.

    Trochę to menelowato wygląda ale jest w tym sporo prawdy. :-)
    Kiedyś zauważyłem że w usługach finansowych tkwi jakaś potężna luka. Idę
    do sklepiku "po bułki" lub powiedzmy że jestem komuś winien np. 13,17
    zł. Najchętniej uregulowałbym to kartą (lub przelewem) bo raz że to jest
    garść ciężkiego bilonu którego mogę nie mieć akurat tyle przy sobie a
    dwa, jeśli wyciągnę banknot 100 lub 50 to znajomy ma kłopot i musi
    gdzieś znaleźć resztę, a jak już znajdzie to dostanę dwie garści
    kłopotliwego bilonu. Nie mogę zapłacić kartą bo prowizje zabijają drobny
    obrót finansowy.
    Idę do sklepu np. po coś większego. Tak za 200-300 zł. Karta znakomicie
    się sprawdza ale... jest mi właściwie nie potrzebna bo tych kilka stówek
    zawsze mam przy sobie i nawet kilka tysięcy nie rozpycha zbytnio
    kieszeni. Ceny zwykle też zaokrąglone są do dziesiątek złotych więc
    kilka banknotów reszty nie powoduje urazu kręgosłupa.
    Teraz czas na wieksze zakupy. Kupuję samochód lub mieszkanie i tu
    chętnie skorzystałbym z karty by nie biegać z reklamówką pieniędzy ale
    jak wyjmuję kartę to dealer chetnie użyczy najbardziej luksusowej
    limuzyny i w towarzystwie najpiękniejszych hostess osobiście mnie
    odwiezie do bankomatu bo karciana prowizja dotkliwie kąsa jego marżę.