    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek od transakcji bankowej
    Date: Sun, 30 Oct 2011 16:55:40 -0500

    On 10/30/2011 4:01 PM, justyna wrote:
    > Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba
    > zapłacić podatek? Brat przebywa za granicą. Na jego konto w banku, co
    > miesiąc przelewana jest z ZUSu emerytura. Konto, które posiada jest
    > bardzo nisko oprocentowane. Brat chce przez Internet przelać pewną kwotę
    > pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje
    > nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

    ryzykowne, bo pierwsze co zrobi US to sie ciebie zapyta skad masz
    pieniadze skoro lokaty sa na twoje nazwisko.

    Dlugo sie bedziesz po sadach ciagnac, zeby odkecic decyzje US o
    darowiznie od brata, i niezaplaceniu od tego podatku. A wyjdzie 20%, jak
    us sam zacznie sprawe.

    Mozesz wszystko (czyli prawie nic), ale nic nie moze pojsc przez konto z
    twoim nazwiskiem lub byc na twoje nazwisko. Nawet na 5 sekund.

    Dodatkowo jesli brat na stale mieszka za granica, to w Polsce jest
    nierezydentem i ten fakt powinien po pierwsze zglosic w US, po drugie
    poinformowac o tym bank i otworzyc konto dla nierezydentow.