    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek od transakcji bankowej
    Date: Sun, 30 Oct 2011 23:11:46 +0100

    Użytkownik "justyna" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4eadbb18$0$2197$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba
    > zapłacić podatek? Brat przebywa za granicą. Na jego konto w banku, co
    > miesiąc przelewana jest z ZUSu emerytura. Konto, które posiada jest bardzo
    > nisko oprocentowane. Brat chce przez Internet przelać pewną kwotę
    > pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje
    > nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

    Sprecyzuj czy pytanie dotyczy tego, czy zgodnie z obowiązującymi przepisami
    może być należny jakiś podatek dla polskiego państwa, czy też raczej tego
    czy realnie patrząc istnieje zagrożenie, że będziesz zmuszona zapłacić jakiś
    podatek inaczej niż dobrowolnie. Pytasz na bankach, a nie na prawie, stąd
    moje pytanie.

    Zwróć też uwagę, że oprócz przelewu, dostęp do środków możesz także uzyskać
    wypłacając je z bankomatu przy użyciu karty debetowej, o ile taka karta jest
    spięta z rachunkiem brata.