  • Data: 2011-09-21 22:19:57
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    george wrote:

    > Nie ! Skąd to przekonanie ?
    > Do potwierdzenia tej tezy brakuje poprostu danych.
    > Z moich danych (mam problem ze zródłem) wynika że greckie banki nie
    > sprzedały ECB za wiele robiac w tym czasie miejsce dla europy.

    Trzymam się tego, że jak jest termin wykupu obligacji to wszyscy posiadacze
    przedstawiają swoje do wykupu i posiadacze greccy też. To dla mnie proste.
    Jeżeli w danej dacie rząd ma wykupić obligacje to żeby mieć na to pieniądze
    sprzedaje właśnie wydrukowane do EBC i za te pieniądze wykupuje te, które
    mają zapadalność. Ty zakładasz, że posiadacze greccy nie przedstawiają
    swoich do wykupu? Dodatkowo zrozumiałem, że pozostałe z tego pieniądze rząd
    grecki przeznacza na obligacje, które są w rekach cudzoziemców ale w innym
    terminie zapadalności. Czy może zakładasz, że na rynek wewnętrzny były inne
    serie i na zewnętrzny inne i wykupywane są tylko te drugie. Tak? To
    posiadacze greccy to już bankruci i byś o tym wiedział od agencji
    ratingowych i kursach oraz po panice do banków greckich. Obligacje z rąk
    greckich są z całą pewnością wykupywane. Nie wyobrażam sobie takiego spokoju
    na ulicach w Polsce gdyby rząd polski wykupywał obligacje tylko od
    zagranicy, a wszystkich Polaków, którzy mają najpewniejsze papiery pod
    słońcem zostawił z goła dupą. Grecy nie są inni w tym miejscu. Już by się
    lali. W/g mnie wszyscy posiadacze obligacji z daną datą wykupu obsługiwani
    są tak samo.